DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
20. novembrī, 2024
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Satiksmes ministrija izstrādājusi Latvijas alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstības stratēģiju

Satiksmes ministrija ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu par izstrādāto “Latvijas alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstības stratēģiju” (Stratēģija), kas publicēts sabiedriskajai apspriešanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā. Stratēģijā ir noteikti Latvijas mērķrādītāji attiecībā uz alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstību transporta nozarē. Aicinām interesentus iepazīties ar dokumentiem un sniegt savu viedokli.

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/1804 par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu. Latvijai tāpat kā visām dalībvalstīm ir jāizstrādā valsts politikas regulējums par alternatīvo degvielu tirgus attīstību transporta nozarē un attiecīgās infrastruktūras ieviešanu.

Regula nosaka obligātos minimālos mērķrādītājus publiski pieejamas autotransporta līdzekļu uzlādes un uzpildes infrastruktūras ieviešanai. Regulas mērķi ir nodrošināt pietiekamu infrastruktūras tīklu ar alternatīvām degvielām darbināmu autotransporta līdzekļu uzlādei vai degvielas uzpildei, kā arī nodrošināt pietiekamu infrastruktūras tīklu ar alternatīvām degvielām darbināmu kuģu degvielas uzpildei. Tāpat mērķi ir nodrošināt alternatīvas dzinēju (kuru darbina fosilais kurināmais) izmantošanai elektroapgādes vajadzībām uz kuģiem pie piestātnēm un stacionētos gaisa kuģos, kā arī nodrošināt infrastruktūras pilnīgu savstarpēju izmantojamību un draudzīgumu lietotājiem.

Regulas izpratnē “alternatīvās degvielas” ir degvielas vai enerģijas avoti, ar kuriem vismaz daļēji aizvieto fosilās degvielas avotus transportlīdzekļu energoapgādē un kuriem ir potenciāls veicināt transporta dekarbonizāciju un uzlabot transporta nozares ekoloģiskos raksturlielumus.

SM izstrādātā Stratēģija ir instruments alternatīvo degvielu infrastruktūras nodrošināšanai, un tā korelē ar Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027.gadam (NAP 2027) un Transporta attīstības pamatnostādnēs 2021.-2027.gadam (TAP2027) norādīto, piemēram, TAP2027 pasākums alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstībai, paredzot ietekmi uz kopējo SEG emisiju un gaisa piesārņojuma ar slāpekļa oksīdiem samazinājumu. Stratēģijā iekļauti mērķrādītāji un mērķi attiecībā uz lielas noslodzes elektrisko transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūru, krasta elektroapgādi TEN-T tīkla jūras ostās un stāvošu gaisa kuģu elektroapgādi, kā arī informācija par rīcībpolitikām un pasākumiem alternatīvo degvielu infrastruktūras nodrošināšanai.

Stratēģiju pēc izskatīšanas valdībā paredzēts iesniegt Eiropas Komisijai rekomendāciju sniegšanai.  Secīgi katrai dalībvalstij līdz 2025. gada 31. decembrim būs jāpaziņo Eiropas Komisijai savs galīgais valsts politikas regulējums.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI