"Lai arī pasažieru pārvadājumi nav tieši saistīti ar pastāvošo kravas transportlīdzekļu rindu, tomēr kilometriem garās lielgabarita transportlīdzekļu rindas uz ceļiem rada sastrēgumus un apdraud kustības drošību. Pārvadājot tūristus, jau gadiem nākas dzirdēt sašutuma pilnus komentārus par notiekošo pierobežā, tāpēc aicinām nepakļauties politiskām intrigām, bet gan strādāt konstruktīvi un pēc iespējas ātrāk atrisināt gadiem ilgušo un atlikto problēmu," informē Imants Zālītis, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktora vietnieks.
Jāņem vērā, ka pierobežas infrastruktūra nav piemērota fizisko rindu uzturēšanai. Lai arī ir izbūvēti stāvlaukumi, tie nespēj nodrošināt vietas tādā apjomā, kāds ir pieprasījums. Līdz ar to, ņemot vērā pierobežas noslodzi, rindas ir neizbēgamas, un tās obligāti ir jāoptimizē. Turpina I. Zālītis:
"Protams, vieglāk ir ignorēt šo situāciju, tomēr jāsaprot, ka skats pierobežā ir dramatisks un tas nekādā veidā neliecina, ka tranzīts Latvijā ir prioritāte. Viena problēmas puse ir šoferu piespiedu dīkstāve, kas kavē jebkura pārvadātāja biznesu. Latvija katru dienu riskē zaudēt pārvadātājus, kuri, aprēķinot zaudējumus, ir gatavi izvēlēties citus maršrutus.
Otra problēmas puse ir apstākļi, kādos šoferi nīkst. Nav padomāts par viņu elementārajām ērtībām un viņi ir spiesti samierināties ar neskaitāmām dienām, kas pavadītas antisanitāros apstākļos. Pierobeža ir netīra un piegružota, kas nenoliedzami rada negatīvu tēlu par Latviju ikvienam, kurš pirmo reizi šķērso robežu, turklāt tā ir ne tikai Latvijas – Krievijas robeža. Tā ir visas Eiropas Savienības vienīgā robeža ar Krieviju, par kuras uzturēšanu kārtībā esam atbildīgi. Uzskaitot šos argumentus, ir pārgalvīgi radīt mākslīgu problēmu, lai atteiktos no fiksēto rindu idejas. Igauņi uz Krievijas robežas jau ir ieviesuši elektronisko transportlīdzekļu reģistrēšanas sistēmu, kas Igaunijas pārvadātājiem gada laikā ir devusi ekonomiju aptuveni 4 miljoni eiro!"
Sīkākai informācijai:
Imants Zālītis (2 6321215; 2 6127730)