DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
21. maijā, 2009
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: E-pakalpojumi
1
1

Pētījums: Interneta rakstu komentārus par vērtīgu informācijas avotu atzīst 60,6% lasītāju

Publicēts pirms 16 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
86,9% interneta rakstu lasītāju lasa arī rakstu komentārus, 60,6% interneta rakstu lasītāju atzīst, ka rakstu komentāros dažkārt atrodama ļoti vērtīga informācija, bet tikai 13,1% lasītāju rakstu komentārus internetā nelasa vispār, liecina „The Onliner” un „7guru.lv” veiktās aptaujas rezultāti. Pētījuma laikā noskaidroti arī komentāru rakstīšanas ieradumi.

Pētījuma rezultāti atklāj, ka 9,7% rakstu komentētāju atteiktos no komentāru rakstīšanas vispār, ja komentāru sadaļā vairs nebūtu iespēja izteikties anonīmi. 26,9% respondentu šādā situācijā turpinātu komentēt pieklājīgāk vai atturīgāk, bet 39,8% nemainītu savus komentēšanas paradumus. Savukārt 23,6% interneta rakstu lasītājiem komentēšanas iespēja neinteresē.

Lasītāju attieksme pret interneta rakstu komentāriem

Nelasa komentārus 13,1%
Lasa komentārus, bet neņem tos īpaši vērā 24,2%
Lasa komentārus un atzīst, ka dažkārt tajos ir ļoti vērtīga informācija 60,6%
Lasa komentārus, jo tajos ir pati vērtīgākā informācija 2,1%

Kā mainītos lasītāju komentēšanas ieradumi, ja nebūtu iespēja komentēt anonīmi

Nekomentētu vispār 9,7%
Komentētu tieši tāpat, kā iepriekš 39,8%
Komentētu pieklājīgāk vai atturīgāk 26,9%
Neinteresē komentēt interneta rakstus 23,6%

Avots: „The Onliner”, „7guru.lv”.

„Priecē fakts, ka vairums interneta lietotāju meklē informāciju arī komentāru sadaļā. Tas ir viens no priekšnosacījumiem, lai veidotos kvalitatīva komentāru rakstīšanas kultūra, kas pašreiz Latvijā ir salīdzinoši zemā līmenī. Lielākoties komentāru sadaļā tiek izmantota iespēja pajokot vai izpaust dažādas negācijas, mazāk redzama patiesi interesanta un objektīva informācija par rakstā izklāstīto tēmu. Tā ir cena, ko maksājam par iespēju publiskā vidē izteikties anonīmi,” interneta lietotāju komentēšanas ieradumus skaidro Andrejs Sergejevs, „The Onliner” redaktors un „Progression” vadītājs.

„The Onliner” ir specializēts interneta mārketinga izdevums, kurš sniedz kvalitatīvu un praktiski pielietojumu informāciju par interneta mārketingu. „The Onliner” ir pieejams vietnē www.theonliner.lv, kur var reģistrēties tā regulārai saņemšanai vienu reizi mēnesī .

„The Onliner” izdevējs ir „Progression” – „Forticom Grupas” interneta mārketinga kompānija, kas uzņēmumiem Baltijā nodrošina efektīvu komunikāciju ar krievvalodīgo auditoriju, izmantojot „Forticom Grupas”vadošos lokālos sociālos tīklus Centrāleiropā, Austrumeiropā un Krievijā – „one.lv”, „odnoklassniki.ru”, „videogaga.lv”, „one.lt”, „videogaga.lt”, „nasza-klasa.pl”, kuros ir vairāk nekā 55 miljoni reģistrēto lietotāju.

Papildu informācija:
Andrejs Sergejevs, „Progression” vadītājs
Tālrunis: +371 67512917; E-pasts: andrey.sergeyev@progression.lv

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI