Slēdzot līgumu ar elektroenerģijas tirgotāju, patērētājam ir jāpievērš uzmanība līguma darbības termiņam, maksai par līguma pirmstermiņa izbeigšanu, cenai, jautājumu un pretenziju izskatīšanas kārtībai u.c. jautājumiem.
LV portāla kolāža
Elektroenerģijas tirdzniecības līguma slēgšana
Pirms līguma slēgšanas ar vienu no šobrīd apstiprinātajiem elektroenerģijas tirgotājiem – SIA "Baltcom TV", SIA "BCG Riga" vai A/S "Latvenergo", patērētājam ir kārtīgi jāizpēta piedāvājums un jāizvērtē tā izdevīgums. Kad izvēle ir izdarīta, patērētājam ir jāvēršas pie elektroenerģijas tirgotāja un jānoslēdz elektroenerģijas tirdzniecības līgums.
Ja patērētājs līgumu noslēgs līdz šā gada 15.martam, tad jau no 1.aprīļa patērētājam elektroenerģiju nodrošinās jaunais elektroenerģijas komersants. Ekonomikas ministrija ir norādījusi, ka elektroenerģijas tirgotāju maiņa var notikt mēneša pirmajā datumā. Tādēļ, lai mainītu tirgotāju, patērētājam ir jānoslēdz elektroenerģijas tirdzniecības līgums ar jauno tirgotāju līdz iepriekšējā mēneša 15.datumam, un jaunais tirgotājs būs atbildīgs par elektroenerģijas piegādi no nākamā mēneša pirmā datuma.
Patērētājam ar elektroenerģijas tirgotāju ir jānoslēdz tikai līgums, citus ar tirgotāja maiņu saistītos jautājumus risinās jaunais komersants pats. Piemēram, par elektroenerģijas piegādi ar A/S "Sadales tīkls" sazināsies jaunais tirgotājs. Latvijā neatkarīgi no izvēlētā tirgotāja elektroenerģijas piegādi mājsaimniecībām nodrošinās A/S "Sadales tīkls".
Ministru kabineta 2014.gada 21.janvāra noteikumu Nr.50 "Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi" 32.punktā ir ietverti nosacījumi, kas ir jāņem vērā, slēdzot elektroenerģijas tirdzniecības līgumu:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes loceklis Rolands Irklis norāda, ka tirgotājs var līgumsodu vispār nenoteikt, tādēļ līgumsoda esamībai, nosacījumiem un apmēram ir jāpievērš uzmanība.
Pēc līguma noslēgšanas
Patērētājs no elektroenerģijas pakalpojuma tirgotāja arī turpmāk pēc 1.aprīļa saņems vienu rēķinu par elektrības patēriņu mājoklī, kurā būs ietverta maksa gan par patērēto elektrību, gan sistēmas pakalpojumiem, gan obligātā iepirkuma komponentēm, gan pievienotās vērtības nodokli.
Patērētājam jautājumu un pretenziju gadījumā būs jāvēršas pie sava elektroenerģijas tirgotāja, bet avārijas atslēgumu gadījumos un par ikdienas pakalpojumiem patērētājs varēs zvanīt uz A/S "Sadales tīkls" bezmaksas tālruni 80200404 vai 80200403.
Savukārt, ja starp patērētāju un tirgotāju būs radies strīds, to varēs risināt ar SPRK starpniecību. R.Irklis informē, ka SPRK ir tiesības izskatīt strīdus starp tirgotājiem, lietotājiem un sadales sistēmas operatoru pirmstiesas strīdus izskatīšanas kārtībā, lai patērētājam uzreiz nebūtu jāvēršas tiesā un būtu iespējams ātri nonākt pie situācijas risinājuma.