Bezmaksas tālrunis pieejams nepārtraukti
Iedzīvotāji nereti kādā no valsts pārvaldes iestādēm vēršas ar savu jautājumu, lūgumu vai problēmu. Lai padarītu šo saziņu vienkāršāku un ātrāku, no šā gada 28.marta saziņai ar MK var izmantot bezmaksas informatīvā tālruņa līniju 80 000 120. Kopš tālruņa atklāšanas līdz jūnija sākumam MK saņēmis vairāk nekā 410 zvanus.
MK preses sekretāre Zanda Šadre norāda, ka Valsts kancelejas (VK) profesionāļi ir atvērti saziņai, tāpēc labprāt pieņem telefona zvanus, lai atbildētu uz sabiedrībai interesējošiem jautājumiem un palīdzētu rast risinājumu dažādās problēmsituācijās.
"Ministru kabineta bezmaksas informatīvā tālruņa līnija darbojas kopš 28.marta."
Šobrīd MK pa bezmaksas tālruni var sazvanīt darba dienās no pulksten 8.30 līdz 17.00. Pēc plkst. 17.00 zvans tiek pāradresēts MK nakts sekretārei. Tas nozīmē, ka iedzīvotāji uz MK bezmaksas tālruņa līniju var zvanīt jebkurā laikā.
MK plāno saziņu paplašināt
Lai ar savu jautājumu, ierosinājumu, problēmu vai sūdzību sasniegtu Ministru prezidentu, Ministru kabineta vai Valsts kancelejas speciālistus, iedzīvotājiem šobrīd ir nodrošinātas iespējas MK apmeklēt personīgi, sūtīt iesniegumu vai zvanīt uz bezmaksas tālruni.
Kā norādīts MK mājaslapā publicētajā informācijā, iedzīvotāji MK šā gada pirmajā ceturksnī lielākoties vērsušies ar jautājumiem par iedzīvotāju nodokļa ieturēšanu, sociālās palīdzības sniegšanu, pauduši viedokli izglītības un zinātnes jomā, interesējušies par tādām tēmām kā referendums un nodokļu deklarācijas iesniegšanas kārtība. Kopumā pirmajā ceturksnī MK un Valsts kancelejā ir saņemts 741 fizisko un juridisko personu iesniegums, no tiem 687 adresēti premjeram un valdībai; ir uzklausīti 50 apmeklētāji, kā arī saņemts vairāk nekā 1800 iedzīvotāju zvanu.
"Kopš tālruņa atklāšanas līdz jūnija sākumam MK saņēmis vairāk nekā 410 zvanus."
Lai paplašinātu iedzīvotāju iespējas sazināties ar MK, līdztekus bezmaksas tālruņa līnijas izveidei MK speciālisti plāno jau šovasar ieviest Skype tehnoloģijas. Tāpat, lai paplašinātu un atvieglotu iedzīvotāju saziņas iespējas ar valdību, valdības namu ir plānots iekārtot tā, lai tas būtu pieejams arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. „Ir nodoms MK pārveidot tagadējo ģērbtuves telpu. Ģērbtuves daļa tiks dalīta ar apmeklētāju zonu. Šajā zonā būs apmeklētāju pieņemšanas vieta, kā arī būs pieejams dators un telefons un atradīsies svarīgākās informācijas ziņojuma dēlis,” informē MK preses sekretāre.
Iedzīvotāji tiek aicināti piedalīties aptaujā
Valsts kanceleja aicina iedzīvotājus iesaistīties aptaujā, kas tiek veikta, lai uzlabotu klientu apkalpošanu. Anketas mērķis ir iegūt priekšstatu par klientu apmierinātības un informētības līmeni par iestādes sniegtajiem pakalpojumiem. „Vēlamies uzzināt, kādus pakalpojumus iedzīvotāji Ministru kabinetā izmanto, kā tiek novērtēta pakalpojumu kvalitāte, un uzklausīt priekšlikumus klientu apkalpošanas uzlabošanai. Atbildes palīdzēs mums pilnveidot sniegtos pakalpojumus atbilstoši klienta vajadzībām un vēlmēm,” norāda Z.Šadre.
Līdztekus Valsts kanceleja aicina iedzīvotājus iesaistīties administratīvā sloga mazināšanā, piedaloties akcijā „Mazinām slogu kopā!”. Lai to veiktu, tiešsaistē MK mājaslapas sadaļā „Mazināsim slogu kopā!” jāaizpilda anketa ar ierosinājumiem, priekšlikumiem vai novērojumiem par administratīvo slogu valsts pārvaldes iestādēs.