DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija aicina Satiksmes ministriju līgumos pārskatīt šoferu minimālo atalgojumu

Publicitātes foto.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija aicina nekavējoties pārskatīt ilgtermiņa līgumus un palielināt šoferu minimālo atalgojumu reģionālās nozīmes maršrutu tīklā atbilstoši pašreizējai tirgus situācijai – patlaban tas ir gandrīz divas reizes zemāks nekā jaunajos valsts izsludinātajos līdzvērtīgajos iepirkumos.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija ar vēstuli vērsusies pie satiksmes ministra Ata Švinkas ar aicinājumu veikt grozījumus normatīvajos aktos, lai palielinātu darba samaksu reģionālās nozīmes maršrutu tīklā autobusu vadītājiem, tādā veidā ar reālām darbībām samazinot šoferu trūkumu un neveikto pārvadājumu risku.

“Lai nodrošinātu sabiedriskā autobusu pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, pārvadātājiem jau šobrīd jāmaksā autobusu vadītājiem darba samaksa, kas ir pietuvināta šī brīža ekonomiskajai situācijai. Taču valsts nekompensē atalgojuma pieaugumu četru gadu garumā, kas pasažieru pārvadātājiem rada lielus finansiālus zaudējumus. Turklāt tas ir netaisnīgi, ka jaunajos valsts līgumos tiek noteikta gandrīz divas reizes lielāka atalgojuma likme,” norāda Ivo Ošenieks, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents.

2020. gadā noslēgtajos ilgtermiņa līgumos noteikts, ka autobusa vadītājam par autobusa vadīšanas laiku minimālā 5,5 eiro stundas tarifa likme (bruto), balstoties uz VSIA “Autotransporta direkcija” (ATD) izstrādāto nolikumu. Līdz šī gada augustam tā bija 5,00 eiro, bet no 2028. gada tai vajadzētu būt 6,05 eiro.

Savukārt šobrīd izsludinātajos līdzīgajos ATD organizētos iepirkumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā autobusu vadītāju stundas vidējā bruto samaksa tiek norādīta ne zemāka par 9,14 eiro.

Asociācija norāda, ka jau uz iepirkuma izsludināšanas brīdi 2019. gadā šīs ATD obligātās minimālās sociālās prasības neatbilda tirgus situācijai un vidējiem rādītājiem nozarē. Tādejādi kļūdīgi norādot pakalpojumu sniedzējiem par potenciālajām izmaksām turpmākos gados.

“Saskaņā ar CSP datiem šī gada 2. ceturksnī vidējais bruto atalgojums mēnesī valstī ir 1808 eiro. Savukārt bruto stundas likme 12,69 eiro, kas nozīmē, ka ATD noteiktā esošā minimālā stundas likme autobusu šoferiem 5,5 eiro apmērā ir zem katras kritikas un neatbilst esošajai tirgus situācijai. Likmju kāpumam ir objektīvi iemesli, kurus pārvadātāji nevarēja paredzēt gatavojot piedāvājumus,” akcentē Ivo Ošenieks.

Salīdzinājumam 2021. gadā, kad stājās spēkā pirmie līgumi ar pārvadātājiem, saskaņā ar CSP datiem vidējā mēneša bruto samaksa valstī bija 1277 eiro, bet stundas likme – 8,54 eiro.

Asociācija uzskata, ka būtu svarīgi, ņemot vērā to, ka reģionālās nozīmes pārvadājumi ir valsts regulēti, tad būtu valstiski atbildīgi noteikt vienotu darba samaksas minimālo likmi valsts pasūtījumos reģionālās nozīmes maršrutu tīklā. Asociācijas ieskatā stundas tarifa bruto likmei būtu jābūt vismaz 10 eiro stundā. Tam nepieciešams veikt grozījumus normatīvajos aktos, kas regulē sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI