Pētījuma partneris ir SIA “Latvijas mobilais telefons”, kura uzdevums ir izveidot iedzīvotāju pārvietošanās paradumu kartējumu, balstoties uz operatoram pieejamo iedzīvotāju pārvietošanās datu informāciju, konkrētā 3 mēnešu periodā . Paredzēts, ka jauno digitālo plānošanas rīku, kas tiks veidots pamatojoties uz veikto kartējumu, varēs izmantot transporta plānošanas speciālisti, lai novērtētu iedzīvotāju pārvietošanās paradumus. Rīks palīdzēs noteikt teritorijas, kurās nepieciešams ieviest jaunus mobilitātes risinājumus vai uzlabot esošos, kā arī atvieglos plānošanas speciālistu darbu un veicinās jaunu mobilitātes risinājumu ieviešanu, tādā veidā uzlabojot mobilitātes iespējas lokālā un reģionālā mērogā.
“Šobrīd sabiedriskā transporta plānošana Latvijā tiek īstenota, pamatojoties uz VSIA “Autotransporta direkcija” datiem par pārdotajām sabiedriskā transporta biļetēm, Centrālās statistikas pārvaldes datiem un iedzīvotāju aptaujām. Mobilie dati sniegs precīzāku priekšstatu par iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem un starpteritoriju svārstmigrāciju Rīgas plānošanas reģionā un Rīgas metropoles areālā ievērojami augstākā detalizācijas pakāpē, kā to piedāvā tradicionāli pieejamie statistikas avoti. Šāda veida informācija par starpteritoriju pārvietošanās dinamiku administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību griezumā būtiski uzlabos mobilitātes plānošanas iespējas reģionālā mērogā,” norāda Rūdolfs Cimdiņš, Rīgas plānošanas reģiona Telpiskās plānošanas nodaļas vadītājs.
Mobilie dati par pārvietošanās dinamiku starp teritoriālajām vienībām tiks apskatīti vairākos griezumos: telpiskā izteiksmē par starpteritoriju pārvietošanos un laika izteiksmē, redzot atšķirības pa mēnešiem, darba dienām – brīvdienām un diennakts laiku, respektīvi, regulārā satiksmē un paaugstinātas intensitātes satiksmē.
Plānots, ka jaunais rīks būs pieejams lietošanai nākamā gada beigās.
Rīgas plānošanas reģions veic iedzīvotāju pārvietošanās paradumu kartēšanu un digitāla rīka izstrādi Eiropas INTERREG Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas projekta “SuRuMo” ietvaros. Tā mērķis ir uzlabot ilgtspējīgas mobilitātes risinājumus apdzīvotās teritorijās, kas ir grūti sasniedzamas bez privātā autotransporta un pieprasa cita veida mobilitātes risinājumus.