Pārņemot krīzes vadību uz laiku, Ēriks Diļevs vadīja Eiropas Dzelzceļa līnijas kopš 2024. gada 3.maija, bet kopumā ar Rail Baltica projektu bija saistīts septiņus gadus. Beidzoties pilnvaru termiņam, Eiropas Dzelzceļa līniju valdes priekšsēdētājs iesniedza paziņojumu par amata atstāšanu.
Ē. Diļeva uzkrātā kompetence Rail Baltica projektā ceļu un inženierkomunikāciju nodaļas vadītāja, vēlāk tehniskā direktora un kopuzņēmuma RB Rail AS Latvijas filiāles vadītāja lomā bija būtisks aspekts uzņēmuma darbības nodrošināšanā izaicinošā laikā. Vairāk nekā 19 gadu pieredze infrastruktūras un transporta projektos ļāva intensīvā darba gadā virzīt apjomīgu Rail Baltica būvniecības darbu un izmaksu optimizāciju.
Pielāgojoties jaunajiem ekonomiskajiem un ģeopolitiskajiem apstākļiem, lai izveidotu funkcionējošu ātrgaitas dzelzceļa līnijas koridoru kopējā Eiropas transporta tīklā, Ē. Diļeva vadībā ir sākušies darbi Rail Baltica pamattrases izbūvē Latvijā prioritārajā dienvidu posmā virzienā uz Lietuvu, kā arī, piesaistot papildu ES fondu līdzekļus, turpinās darbi abās starptautiskajās Rail Baltica stacijās, lai tās integrējot arī esošajā dzelzceļa tīklā, varētu nekavējoši sākt modernas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.
Satiksmes ministrija ir izsludinājusi Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amata konkursu ar kandidātu pieteikumu termiņu – 2025. gada 6. maijs. Eiropas Dzelzceļa līniju valdē ir divi valdes locekļi, kurus ievēl dalībnieku sapulce uz piecu gadu pilnvaru termiņu. Šī gada 29. aprīlī dalībnieku sapulcē līdzšinējais valdes locekļa amata pienākumu izpildītājs Jānis Belkovskis uz laiku iecelts valdes priekšsēdētāja amatā, izmaiņām stājoties spēkā no 3. maija.
Eiropas Dzelzceļa līnijas kolektīvs pateicas Ērikam Diļevam par ieguldīto darbu Rail Baltica projekta ieviešanā Latvijā un novēl panākumus turpmākajā profesionālajā ceļā.
Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica projekta realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.