SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
31. augustā, 2018
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Stājas spēkā
TĒMA: Izglītība

Izmaiņas pedagogu atalgojuma sadalē un aprēķināšanā

Stājas spēkā 01.09.2018.
Publicēts pirms 6 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

FOTO: Freepik

Sestdien, 1. septembrī, stājas spēkā vairāki Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavoti noteikumi saistībā ar pedagogu darba samaksas aprēķināšanas un sadales kārtību, kā arī profesionālās darbības kvalitātes pakāpju piemaksu aprēķināšanu un piešķiršanu.

Izmaiņas skar pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpju piemaksu noteikšanu. Pedagogiem, kuri ieguvuši 1., 2. un 3. kvalitātes pakāpi pēc 2017. gada 9. augusta, izglītības iestādes vadītājs izglītības iestādei piešķirtā finansējuma ietvaros nosaka piemaksu, kas ir proporcionāla pedagoga darba slodzei. Lai izglītības iestādē tiktu ievērots vienlīdzības un samērīguma princips, pedagogi ar vienādu kvalitātes pakāpi un darba slodzi, kas atbilst mēneša darba algas likmei, turpmāk piemaksu saņems vienādā apmērā. Kvalitātes piemaksas tiesīgi saņemt visu vispārējās (tajā skaitā pirmsskolas), profesionālās, kā arī profesionālās ievirzes un interešu izglītības iestāžu pedagogi, informē IZM.

Grozījumi arī paredz paaugstināt zemākās mēneša darba algas likmi izglītības iestāžu vadītājiem, izvērtējot viņu darba intensitāti un personisko ieguldījumu izglītības iestādes attīstībā. Atalgojuma palielinājums būs atkarīgs arī no skolēnu skaita izglītības iestādē.

Mērķdotācija pedagogu algām katru gadu tiek aprēķināta saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmā ievadīto skolēnu skaitu attiecīgā gada 1. septembrī, un finansējumu pašvaldības saņem septembra beigās vai oktobra sākumā, kad valdībā apstiprināts rīkojums par mērķdotācijas sadali pašvaldībām. Ņemot vērā, ka vairākās pašvaldībās skolēnu skaita izmaiņas, salīdzinot ar iepriekšējo mācību gadu, ir būtiskas un tas ietekmē arī finansējuma apjomu, plānots, ka ministrija kārtējā gada septembrī pārskaitīs pašvaldībām mērķdotācijas avansa maksājumu 75% apmērā no viena mēneša mērķdotācijas, kas apstiprināta ikgadējā valsts budžeta likumā par periodu no kārtējā gada 1. janvāra līdz 31. augustam.

Finansējums pedagogu profesionālās darbības kvalitātes piemaksām turpmāk tiks iekļauts tā dēvētajā direktora fondā, attiecīgi palielinot aprēķinātā finansējuma apmēru, kas nevar būt mazāks par 14,5% no kopējās piešķirtās mērķdotācijas. Šis nosacījums attiecas arī uz privātajām izglītības iestādēm. Ievērojot vienlīdzības principu, noteikts, ka pašvaldību un privātajām izglītības iestādēm bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbinātajiem pirmsskolas izglītības pedagogiem, kuri ieguvuši 1., 2. un 3. kvalitātes pakāpi pēc 2017. gada 9. augusta, tiek aprēķināts papildu finansējums līdz 3% profesionālās darbības kvalitātes piemaksām, kā arī samaksai par pedagogu papildu pienākumiem un pedagoga mēneša darba algas likmes palielināšanai.

Pašvaldības, sadalot mērķdotāciju izglītības iestādēm, būs tiesīgas starp tām pārdalīt papildu finansējumu atbalsta personālam, kā arī ilgstoši slimojošo skolēnu un bērnu izglītošanai ārpus izglītības iestādes (slimnīcās un sociālās aprūpes iestādēs) un reemigrējušo izglītojamo atbalstam, informē IZM.

Grozījumi veikti Pedagogu darba samaksas noteikumos, Noteikumos par valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs, Kārtībā, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību izglītības iestādēs, kurās īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas, kā arī Kārtībā, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs, Speciālās izglītības iestāžu, internātskolu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtībā un Interešu izglītības programmu finansēšanas kārtībā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI