NORISES
>
Notikumi, problēmas, aktuālas tēmas
TĒMAS
Vineta Vilcāne
speciāli LV portālam
08. novembrī, 2013
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Ziņa
TĒMA: Valsts pārvalde
1
1

Lauksaimnieku ērtībām atklāts Klientu apkalpošanas centrs

Publicēts pirms 10 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Klientu apkalpošanas centru atklāja Lauku atbalsta dienesta direktore Anna Vītola - Helviga (no kreisās), valsts SIA "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" valdes priekšsēdētājs Roberts Dilba un zemkopības ministre Laimdota Straujuma.

FOTO: Evija Trifanova/ LETA

Šonedēļ tika atklāts Zemkopības ministrijas Klientu apkalpošanas centrs. Tajā apmeklētāji var saņemt informāciju par Zemkopības ministrijas un tās sešu padotības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem un iesniegt dokumentus elektroniskā un papīra formātā.

Zemkopības ministrijas (ZM) Klientu apkalpošanas centrs (KAC) ir izveidots uz Lauku atbalsta dienesta (LAD) bāzes. Par centra nepieciešamību Lauku atbalsta dienesta direktore Anna Vītola–Helviga skaidro, ka iepriekš katra iestāde funkcionēja savā iekšienē. Zemkopības ministrija, izvērtējot klientu apkalpošanu un domājot par tās uzlabošanu, nonāca pie secinājuma par klientu apkalpošanas centra nepieciešamību.

Zemkopības ministre Laimdota Straujuma norāda: "Tas ir ceļš uz vienas pieturas aģentūras izveidi. Zemnieki un citi pakalpojumu izmantotāji varēs atnākt uz vienu iestādi, viņiem nebūs jādomā, kura no mūsu institūcijām sniedz nepieciešamo pakalpojumu. Atnākot šeit vai piezvanot pa telefonu, klienti varēs saņemt konsultāciju vai atbildi uz jautājumu."

"No 1.decembra KAC sniegtie pakalpojumi būs pieejami Latvijas reģionos."

Atklāšanas pasākumā ZM valsts sekretāre Dace Lucaua atzīmēja, ka jau 2007.gadā konceptuāli tika radīta ideja par nepieciešamību nākt pretim klientiem. Nopietnāka idejas realizācija sākās 2010.gadā, kad radās iespēja piesaistīt Eiropas Savienības fondu finansējumu. Jaunatklātā Klientu apkalpošanas centra izveidošanā tika piesaistīti 10 433 lati no Eiropas fondu līdzekļiem. Izdevumi KAC uzturēšanā tiek segti no Lauku atbalsta dienesta budžeta, un papildus līdzekļi nav piešķirti. Centra vajadzībām jaunas darba vietas nav radītas, klientus konsultē Lauku atbalsta dienesta un Lauksaimniecības datu centra darbinieki.

D.Lucaua norāda, ka projekta realizācija bijusi diezgan sarežģīta, jo līdz šim katrā iestādē pastāvēja sava, atšķirīga pakalpojumu sniegšanas sistēma atbilstoši tās funkcijām, bet KAC izveidošana radīja nepieciešamību izveidot vienotu pakalpojumu sniegšanas sistēmu.

Klientu atbalsta centra atklāšanā tika norādīts, ka centra izveide ir tikai sākums un tiek plānoti nākamie darbi sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai.

Klientu apkalpošanas centra piedāvātās iespējas

Klientu apkalpošanas centrā būs pieejama informācija par vairāk nekā 200 pakalpojumiem, kurus piedāvā sešas ZM padotībā esošās iestādes: Lauksaimniecības datu centrs, Valsts meža dienests, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, Valsts augu aizsardzības dienests, Pārtikas un veterinārais dienests un Lauku atbalsta dienests. KAC var, piemēram, reģistrēt savu mājas (istabas) dzīvnieku, reģistrēt ganāmpulku Lauksaimniecības datu centrā, elektroniski iesniegt mēslošanas plāna kopsavilkumu.

Klientu apkalpošanas centrs izveidots lauksaimnieku un citu pakalpojumu izmantotāju ērtībai. Tagad vairs nevajadzēs apmeklēt dažādas iestādes, bet interesējošos jautājumus varēs noskaidrot vienuviet, kā arī iesniegt nepieciešamos  dokumentus. Līdz šim pastāvēja situācija, ka viena jautājuma risināšanai vajadzēja apmeklēt vairākas iestādes, kas nereti atradās dažādās ēkās vai pat pilsētās.

"KAC informācija pieejama par vairāk nekā 200 pakalpojumiem."

LAD direktore A.Vītola–Helviga norāda: ja KAC speciālisti nespēs klientam sniegt atbildi uzreiz, viņš tiks savienots vai nu ar atbildīgās iestādes speciālistu, vai arī KAC darbinieki paši noskaidros jautājumu un tad sazināsies ar klientu. Neviens klients nepaliks bez atbildes.

Jaunatklātajā ZM Klientu apkalpošanas centrā no iedzīvotājiem tiks pieņemti dokumenti un iesniegumi. Iesniegtais dokuments tiks iekļauts informācijas sistēmā un tajā pašā brīdī dokuments uzsāks ciklu iestādē, kura neatrodas KAC telpās.

ZM Klientu apkalpošanas centrs iedzīvotājiem piedāvā šādas iespējas:

  • informāciju par 18 Lauksaimniecības datu centra pakalpojumiem; dokumentus varēs iesniegt par 14 pakalpojumiem;
  • informāciju un iespēju iesniegt dokumentus par 35 Valsts meža dienesta pakalpojumiem;
  • informāciju par 41 Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras pakalpojumu; dokumentus varēs iesniegt par 18 pakalpojumiem;
  • informāciju par 34 Valsts augu aizsardzības dienesta pakalpojumiem;
  • informāciju par 46 Pārtikas un veterinārā dienesta pakalpojumiem;
  • informāciju un dokumentu iesniegšanu par visiem līdz šim Lauku atbalsta dienesta sniegtajiem pakalpojumiem;
  • informāciju par Zemkopības ministrijas 6 pakalpojumiem, iespēju iesniegt šo pakalpojumu pieteikumus; KAC pieņems arī ZM adresētos privātpersonu iesniegumus un informācijas pieprasījumus;
  • iespēju bez maksas izmantot publiskos datorus aktuālas informācijas meklēšanai un dokumentu iesniegšanai Elektroniskās pieteikšanās sistēmas piedāvātajiem pakalpojumiem.

Detalizētāk ar Klientu centra piedāvātajām iespējām var iepazīties Zemkopības ministrijas mājaslapā.

Jau no šā gada 1.decembra KAC sniegtie pakalpojumi būs pieejami arī Latvijas reģionos - deviņās LAD pārvaldēs.

Informācijai

ZM Klientu apkalpošanas centrs atrodas Rīgā, Republikas laukumā 2, 2.stāvā (ZM ēkā)

Apmeklētājiem pieejams:

pirmdienās no plkst. 8:30 līdz 18:00

otrdienās, trešdienās un ceturtdienās no plkst. 8:30 līdz 17:00

piektdienās no plkst.  8:30 līdz 16:00

Ar KAC speciālistiem var sazināties pa tālr. 67095000

Joprojām sev interesējošus jautājumus var uzdot arī elektroniskā veidā, aizpildot LAD mājaslapā anketu.
Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI