E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 20927
Lasīšanai: 4 minūtes
2
2

Vai var apvienot klases

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
16. augustā, 2020
Kristīne

Labdien! Esmu pedagogs, strādāju lauku skolā, kurā jaunajā mācību gadā mācības uzsāks 64 skolēni. Sasāpējis ir jautājums par klašu nokomplektēšanu, klašu apvienošanu un apvienotajām stundām. 1. klasē mācības uzsāks 4 skolēni (visi pēc pamatizglītības programmas). 2. klasē mācības uzsāks 7 skolēni. (6 skolēni pēc pamatizglītības programmas, 1 pēc speciālās pamatizglītības programmas izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem, kods 21015811). 3. klasē mācības uzsāks 6 skolēni. (4 skolēni pēc pamatizglītības programmas, 1 pēc speciālās pamatizglītības programmas izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem, kods 21015611, 1 pēc speciālās pamatizglītības programmas izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem, kods 21015811). 4. klasē mācības uzsāks 7 skolēni (visi pēc pamatizglītības programmas). Vai šajā situācijā var apvienot klašu komplektus, jo 1. un 4. klasē sākas kompetenču apmācības process? Vai vispār iepriekš minētajā situācijā var apvienot klašu komplektus, kā arī vai, neapvienojot pilnīgi klašu komplektus, var būt apvienotās stundas? Lūdzu sniegt skaidrojumu šajā sarežģītajā jautājumā, kā arī norādīt Ministru kabineta noteikumus, kas atļauj vai neatļauj veikt apvienošanu šajā situācijā.

A
atbild:
09. septembrī, 2020
Izglītības kvalitātes valsts dienests
Jana Veinberga, vecākā eksperte

Valsts pamatizglītības standartos noteiktas izglītības iestādes tiesības apvienot viena izglītības posma vairāku klašu skolēnus mācību priekšmetu apguvei. Valsts pamatizglītības standartā, kas attiecas uz 1. un 4. klasi, noteikts, ka izglītības iestādei apstiprinātā pedagogu darba samaksas fonda ietvaros ir tiesības atsevišķu mācību priekšmetu apguvei dalīt klasi grupās, kā arī apvienot ne vairāk kā divu viena izglītības posma klašu skolēnus atsevišķa mācību priekšmeta apguvei gan visās, gan daļā mācību stundu (Ministru kabineta 27.11.2018. noteikumu Nr.747 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem” 11. pielikuma 26. punkts). Valsts pamatizglītības standartā attiecībā uz pārējām klasēm noteikts, ka izglītības iestādei apstiprinātā pedagogu darba samaksas fonda ietvaros ir tiesības veidot dažādu klašu izglītojamo apvienotās grupas, veidot apvienotās klases (Ministru kabineta 12.08.2014. noteikumu Nr. 468 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem” 24. pielikuma 23. punkts).

Tomēr, apvienojot klases vai īstenojot apvienotās mācību stundas, jāievēro noteikums, ka vienā klasē kopumā var iekļaut ne vairāk kā četrus izglītojamos ar speciālām vajadzībām, no kuriem ne vairāk kā četri ir izglītojamie ar valodas, mācīšanās vai garīgās veselības traucējumiem un ne vairāk kā divi – izglītojamie ar garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem traucējumiem (Ministru kabineta 13.10.2015. noteikumu Nr. 591 “Kārtība, kādā izglītojamie tiek uzņemti vispārējās izglītības programmās, speciālajās izglītības iestādēs un speciālajās pirmsskolas izglītības grupās un atskaitīti no tām, kā arī pārcelti uz nākamo klasi” 17. punkts).

Tāpat jāņem vērā, ka no šī mācību gada 1. un 4. klasei ir jāapgūst jaunais izglītības saturs, tādējādi izglītības iestādes vadītājam jebkurā gadījumā ir jānodrošina, ka šo klašu skolēni apgūst izglītības saturu pēc jaunā standarta.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 117 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas