DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Baiba Zauere atstāj Eiropas Dzelzceļa līniju valdes locekles amatu

Publicitātes foto.

Rail Baltica nacionālā projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL) – valdes locekle Baiba Zauere pārstāj pildīt amata pienākumus ar 18. martu, jo ir pieņēmusi jaunus karjeras izaicinājumus. Viņas vietā Satiksmes ministrija iecels pienākumu izpildītāju.

B. Zauere amata pienākumus EDZL pildīja kopš 2024. gada 9. maija, pārņemot krīzes vadību projektam izaicinošā laikā, bet kopumā ar Rail Baltica projektu bijusi saistīta astoņus gadus. Atstājot amatu, viņa norāda, ka pēdējā gada laikā nācies strādāt Rail Baltica projektā ļoti stratēģiski nozīmīgā posmā. "Šis ir būtisks gads projekta turpmākajai attīstībai Latvijā, jo ne tikai jāuzsāk lielapjoma pamattrases būvdarbi un jāpalielina projekta attīstības temps, bet arī, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, Rail Baltica nozīme ir kļuvusi vēl svarīgāka, īpaši militāri stratēģiskajā kontekstā."

Viens no svarīgākajiem darba virzieniem ir bijusi projekta tvēruma pārskatīšana, lai pielāgotu infrastruktūras risinājumus ekonomiskajiem apstākļiem. Pēdējā gada laikā Eiropas Dzelzceļa līnijas ir mērķtiecīgi strādājušas pie Rail Baltica projekta izmaksu optimizācijas, ieviešot efektīvākus risinājumus un nodrošinot ievērojamus finanšu ietaupījumus. Piemēram, Rail Baltica Rīgas lidostas stacijas būvdarbu un tehniski ekonomiskās izpētes rezultātā ietaupīti 11,93 miljoni eiro, savukārt Rīgas Centrālā mezgla izbūvē – 503 650 eiro. Salaspils intermodālā loģistikas centra projektēšanas optimizācijā samazinātas izmaksas no 194 milj. eiro līdz 75 milj. eiro. Budžeta pārskatīšanas un taupības pasākumu rezultātā 2024. gadā kopējais budžets samazināts par 12%, ietaupot 1,32 milj. eiro algu fondā un samazinot administratīvās izmaksas par vairāk nekā 396 tūkst. eiro. 2024. gada laikā Rail Baltica projektā Latvijā ir panākta papildu Eiropas Savienības finansējuma piesaiste, nodrošinot  346,1 miljonus eiro no EISI fonda, kas ļāva plānot pamattrases būvdarbu uzsākšanu prioritārajā virzienā no Lietuvas robežas līdz Misai. Vienlaikus ir uzsākti sagatavošanās darbi pamattrases būvdarbiem visā Latvijas teritorijā. Paralēli ir stiprināta sadarbība ar VAS Latvijas dzelzceļš, veicot nepieciešamās darbības, lai pārskatītu sadarbības formātus un ciešākas dzelzceļa sistēmu integrācijas iespējas.

EDZL kolektīvs pateicas B. Zauerei par ieguldīto darbu Rail Baltica projekta ieviešanā Latvijā un novēl izdošanos turpmākajos profesionālajos izaicinājumos.

EDZL valdes priekšsēdētāja pienākumus turpina pildīt Ēriks Diļevs. Gan valdes priekšsēdētāja, gan valdes locekļa pienākumu izpildītāja pilnvaru termiņš ir līdz brīdim, kad noslēgsies publisks konkurss – valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa kandidātu pieteikšanās process, pēc kura kapitāla daļu turētāja pārstāvis ievēlēs EDZL valdi.

Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas 

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica  projekta  realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI