DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Konferencē "Ideju diena" skolotāji izzina jaunas pieejas un rīkus mākslīgā intelekta izmantošanai mācību procesā

Piektdien, 14. martā, norisinājās trešā skolotāju un izglītības tehnoloģiju ekspertu konference “Ideju diena”, pulcējot vairāk nekā 180 skolotāju un izglītības ekspertu no visas Latvijas un piedāvājot tiem plašu programmu par mākslīgā intelekta iespējām un izaicinājumiem izglītībā. 14 dažādās darbnīcās, kā arī diskusijās par metodēm, risinājumiem un pieredzēm skolotājiem bija iespēja paaugstināt savas mākslīgā intelekta prasmes.

Pateicoties iepriekšējo gadu tehnoloģiju mācību jomas priekšmetu skolotāju lielajai atsaucībai par iedvesmojošo pieredzi “Ideju dienā”, nepieciešamībai integrēt mākslīgā intelekta tehnoloģijas izglītībā un pasākuma atbalstītājiem, arī šogad Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība ar LMT, Izglītības un zinātnes ministrijas, IT izglītības fonda, fonda AUGT, Tomega un EU Code Week atbalstu rīkoja konferenci, savedot kopā uzņēmumus ar pieredzi mākslīgā intelekta izmantošanā un Latvijas skolotājus, lai veicinātu izpratni par mākslīgo intelektu un tā pielietojumu ikdienā.

“Šī gada '’Ideju diena’' apliecināja, cik liela nozīme ir pedagogu profesionālajai attīstībai tehnoloģiju laikmetā. Mēs redzam, ka skolotāji ir gatavi pieņemt jaunas metodes un rīkus, lai padarītu mācību procesu efektīvāku un aizraujošāku. Mākslīgais intelekts jau tagad spēlē būtisku lomu izglītībā, un mūsu uzdevums ir palīdzēt skolotājiem to izmantot jēgpilni un atbildīgi,” uzsver Claudio Rivera, Riga Business School bakalaura programmu direktors, Izglītības inovāciju laboratorijas stratēģiskais padomnieks.

"Latvijā šis un līdzīgi pasākumi ir ārkārtīgi nozīmīgi, jo tie veicina izglītības pielāgošanos mūsdienu prasībām. Tehnoloģiju loma izglītībā arvien pieaug, un tieši tehnoloģiju mācību jomu skolotājiem ir nepieciešama nepārtraukta profesionālā pilnveide, lai izmantotu inovācijas pēc iespējas efektīvāk un jēgpilnāk. Pasākumos, kuros pedagogi var apmainīties ar pieredzi, smelties iedvesmu no nozares profesionāļiem un apgūt jaunus digitālos risinājumus, veicina kvalitatīvākas un konkurētspējīgākas izglītības virzību Latvijā. Uzskatām, ka mūsu, nodibinājuma "IT Izglītības fonds", un Riga Business School rīkotie pasākumi ne tikai uzlabo skolotāju prasmes, bet arī palīdz veidot modernu, uz nākotni vērstu mācību vidi, kas, savukārt, sagatavo skolēnus darbam digitālajā laikmetā," saka Sandra Dārzniece, IT Izglītības fonda projektu vadītāja.

"Uzrunās un darbnīcās sadzirdēju vienotu pārliecību, ka ar mākslīgā intelekta ienākšanu skolotāja loma nemazinās – tā transformējas. Tādēļ šāda veida notikumi ir nozīmīgi ne vien, lai izglītotu un iedvesmotu, bet arī stiprinātu to skolotāju kopienu, kuri transformējas līdzi laikam, nepārtraukti mācoties, meklējot atbildes un ieviešot šodienai atbilstošus risinājumus. Jau šoreiz darbnīcās sadzirdējām daudzus vērtīgus un praktiskus risinājumus, kas kalpos kā labs pamats, uz kura katram skolotājam būvēt savus pieredzes stāstus," atzīst Dana Narvaiša, LMT izglītības inovāciju vadītāja.

Konferences pirmajā daļā izglītības un tehnoloģiju nozares eksperti dalījās ar savām zināšanām un pieredzi par mākslīgā intelekta integrāciju izglītības procesā. Starp lektoriem bija Maltas Universitātes Mākslīgā intelekta katedras vecākā pasniedzēja Dr. Vanessa Camilleri, Tildes starptautiskā biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš un Samsung “Solve for Tomorrow” iniciatīvas vadītāja Baltijā Egle Tamelīte. Viņi uzsvēra, kā MI var palīdzēt personalizēt mācību procesu, veicināt radošumu un attīstīt skolēnu digitālās prasmes, kā arī akcentēja ētikas un drošības jautājumus.

Dienas otrajā daļā dalībniekiem bija iespēja iesaistīties praktiskās darbnīcās, kas sniedza padziļinātu ieskatu mākslīgā intelekta izmantošanā izglītībā. Skolotāji apguva MI ētikas un drošības jautājumus, tā izmantošanu radošuma veicināšanā un izglītības tehnoloģiju risinājumos, kā arī praktiskas metodes MI pielietošanai mācību materiālu veidošanā un datu analīzē. Tika diskutēts par MI ietekmi uz dizaina domāšanu un izglītības inovācijām, kā arī par to, kā skolotāji var izmantot mākslīgo intelektu, lai uzlabotu mācību procesu un veicinātu skolēnu kritisko domāšanu.

Paneļdiskusijā “Kas skolotājam un skolēnam jāzina par mākslīgo intelektu?” eksperti apsprieda mākslīgā intelekta ietekmi uz mācību procesu, tā radītos izaicinājumus un skolotāja lomu tehnoloģiju laikmetā. Diskusijā piedalījās Igors Uhaņs (“Helve” inovāciju vadītājs), Dana Narvaiša (LMT izglītības inovāciju vadītāja), Uldis Karlovs-Karlovskis (RTU lektors, IT koučs, CTO kompānijā Zen IS un komūnas “DevOps & AI Latvia” priekšsēdētājs), Linda Daniela (LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes dekāne) un Jānis Džeriņš (CERT.LV kiberdrošības eksperts). Diskusiju vadīja Uģis Joksts.

Visas dienas laikā konferences dalībnieki tīklojās, daloties ar saviem iespaidiem un pieredzi par pasākumā dzirdētajiem tematiem, kā arī apmeklēja konferences atbalstītāju Tomega un LMT stendus, gūstot jaunu pieredzi un iejūtoties mākslīgā intelekta ģenerēta avatāra tēlā.

Pasākuma tiešraides ieraksts pieejams Riga Business School Facebook lapā.

Ideju dienu koordinē Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība ar LMT, Izglītības un zinātnes ministrijas, fonda AUGT, Rīgas Tehniskā universitātes, IT Izglītības fonda, Tomega un EU Code Week atbalstu.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI