DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
28. jūnijā, 2023
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Tava drošība

PTAC aicina influencerus, ražotājus un produktu izplatītājus ievērot mākslīgo maisījumu zīdaiņiem reklāmu aizliegumu

FOTO: Freepik

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) ir konstatējis, ka sociālo mediju vietnēs, īpaši platformā Instagram, satura veidotāji izplata mākslīgā maisījuma zīdaiņiem reklāmu. Visbiežāk tiek reklamēti mākslīgie maisījumi zīdaiņiem vecuma grupā no dzimšanas līdz 6 mēnešiem. Uz šo produktu piedāvājumu komerciālo raksturu norāda arī sociālo mediju vietņu profilos izvietotie tēmturi #sadarbība, #reklāma. Turklāt mākslīgo maisījumu zīdaiņiem popularizēšanas un tirdzniecības veicināšanas nolūkā sociālo tīklu publikācijās dažkārt tiek ietverti tēmuturi #dāvana vai arī šie produkti tiek piedāvāti par īpaši izdevīgām, pazeminātām cenām.

PTAC informē, ka atbilstoši normatīvo aktu regulējumam1, “maisījumu zīdaiņiem reklamēšana ir atļauta tikai specializētās publikācijās par zīdaiņu aprūpi un zinātniskās publikācijās”, kā arī “šādā reklāmā norāda tikai zinātniska un faktiska rakstura informāciju”. Regulējumā iekļauta zīdaiņa definīcija, proti, “zīdainis” ir bērns līdz 12 mēnešu vecumam. Vienlaikus PTAC vērš uzmanību uz normatīvajos aktos noteikto aizliegumu ražotajiem un izplatītājiem pircējus kopumā vai grūtnieces, jaunās māmiņas vai viņu ģimenes locekļus apgādāt ar bezmaksas produktiem (mākslīgajiem maisījumiem) vai šiem produktiem par pazeminātām cenām, paraugiem vai citādām dāvanām reklāmas nolūkā, vai nu tieši vai netieši ar veselības aprūpes sistēmas vai veselības aprūpē iesaistītu darbinieku starpniecību. Attiecīgi PTAC vērš uzmanību, ka ražotājiem un izplatītājiem ir aizliegts apgādāt satura veidotājus ar mākslīgā maisījuma zīdaiņiem dāvanām vai cita veida bezmaksas paraugiem reklāmas nolūkos. Savukārt satura veidotājiem ir aizliegts publicēt šo produktu reklāmas sociālos tīklos.

PTAC aicina satura veidotājus, t.sk. komersantus, kuri ir saistīti ar mākslīgā maisījuma zīdaiņiem reklāmas izplatīšanu, ņemt vērā reklāmas jomas speciālo tiesību aktu prasības un atturēties no šādu produktu reklāmas publikācijām ārpus likumā atļautajām reklāmas izvietošanas vietām.

1 Komisijas 2015. gada 25. septembra Deleģētā regula (ES) 2016/127, ar ko attiecībā uz īpašām sastāva un informācijas prasībām, kuras piemēro maisījumiem zīdaiņiem un papildu ēdināšanas maisījumiem zīdaiņiem, un attiecībā uz informācijas prasībām saistībā ar zīdaiņu un mazu bērnu ēdināšanu papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 609/2013

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI