DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
01. septembrī, 2021
Lasīšanai: 7 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Pirmā pusgada pārskats 2021

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2021. gada 1. ceturksnī, turpinoties ārkārtas situācijai un noteiktajiem sabiedriskā transporta piepildījuma ierobežojumiem 50% apmērā, un līdz ar epidemioloģiskās situācijas uzlabošanos un piepildījuma ierobežojumu maiņu 80% apmērā 2021. gada 2. ceturkšņa laikā, vilciena pasažieru skaits 2021. gada pirmajos sešos mēnešos bija 4.64 miljoni pasažieru, kas ir par 13.1% mazāk, nekā plānots un par 23.7% mazāk nekā 2020. gada otrajā pusgadā.

Iedzīvotāji ārkārtējās situācijas laikā ievēroja valstī noteiktos ierobežojumus un aicinājumu pēc iespējas “palikt mājās” un strādāt attālināti, līdz ar to joprojām vērojams būtisks samazinājums sabiedriskā transporta pārvadāto pasažieru apjomos. Sabiedrība 2021. gada pirmajā pusgadā ir pārvadājusi 4.64 miljonus pasažieru, kas ir par 23.7% mazāk nekā 2020. gada 1. pusgadā, taču 2021. gada 2. ceturksnī pārvadāto pasažieru apjoms (2.72 miljoni pasažieri) salīdzinājumā ar 2020. gada 2. ceturksni (2.34 miljoni pasažieri) ir pieaudzis par 16%, kas saistīts ar to, ka jau 2020. gada 2. ceturksnī pilnībā tika novērota COVID- 19 radītā ietekme. Tomēr, neraugoties uz valstī noteiktajiem epidemioloģiskajiem ierobežojumiem, uzņēmums ir kāpinājis maksas pasažieru tirgus daļu, sasniedzot 41.23% no kopējā pasažieru skaita, salīdzinājumā ar 40.91% attiecīgajā periodā iepriekšējā gadā. Vilcienu kilometru skaits kopumā sastādīja 2 916 558 km, kas ir 2% pieaugums pret salīdzinošo periodu 2020.gadā, savukārt vagonu kilometru skaits attiecīgi palielinājās par 3.3% un sasniedza 13 297 219 km. Kopumā uzņēmums 2021.gada pirmajā pusgadā nodrošināja valsts pasūtījuma līguma izpildi pilnā apjomā, vienlaikus nodrošinot sabiedriskā transporta piepildījuma ierobežojumus, kā arī visu pārējo epidemioloģisko drošības prasību izpildi.

Vilcienu kursēšanas precizitāte šī gada sešos mēnešos ir bijusi nemainīgi augsta – 98.97% reisu ir izpildīti saskaņā ar vilcienu kustības grafiku, lai arī uzņēmums nevarēja veikt plānotos ritošā sastāva kapitālos remontus nepieciešamajā apjomā, jo epidemioloģiskās situācijas dēļ tika kavēta nepieciešamo rezerves daļu piegāde tehniski novecojušajiem vilcienu sastāviem. Lai uzlabotu vilcienu pasažieru ērtības un piedāvātu iedzīvotājiem iespēju biežāk izmantot vilcienu satiksmi, ir veiktas izmaiņas vilcienu grafikā, un no š.g. 1. jūnija ir pagarināti esošie, kā arī atklāti jauni vilcieni reisi no Rīgas uz Madonu un Gulbeni. Lai

veicinātu interesi par vilcienu kā transporta sistēmas pamatu, ir izveidota tūrisma sadaļa uzņēmuma mājaslapā ar integrētu tūrisma objektu karti un vairākām nodaļām. Pastāvīgi tiek īstenotas tūrisma ar vilcienu aktivitātes vilcienos, e-vidē sadarbībā ar pašvaldībām, popularizējot individuālo tūrismu un dzelzceļa transportu – piedāvājot interesentiem tūrisma galamērķus un notikumu ziņas vilcienu kursēšanas līnijās un pieturvietās.

Joprojām populārākā izvēle starp vilcienu pasažieriem bija dienu biļetes, kuru īpatsvars kopējā biļešu apjomā atkal krietni palielinājās no 40.72% 2020. gada pirmajā pusgadā līdz teju pusei (48.89%) no visām pasažieru iegādātajām biļetēm šogad pirmajos 6 mēnešos. Savukārt mēneša darba dienu un visu mēneša dienu biļešu attiecība kritās attiecīgi uz 24.54% un 20.60%. Ārkārtējās situācijas laikā, ņemot vērā pasažieru plūsmas samazināšanos, kā arī to, ka pasažieri arvien biežāk vilciena biļeti iegādājas elektroniski uzņēmuma mobilajā lietotnē vai mājaslapā, vairākās kasēs tika pārskatīts darbalaiks un vairākas biļešu kases tika slēgtas. Pasažieru vilciens tāpat pārskatīja visas izmaksas uzņēmumā, lai iespēju robežās samazinātu izdevumus, piemēram, dīzeļdegvielas patēriņa kontroles uzlabošanai ir pabeigta degvielas kontroles sistēmas KVARTA uzstādīšana ekspluatācijā esošajiem dīzeļvilcieniem, savukārt motorvagonu ritošais sastāvs tika aprīkots ar kustības monitoringa un analīzes sistēmu VSKMAS, kas ļauj uzkrāt datus analīzēm pēc reisiem un nodrošināt efektīvāku vilcienu ekspluatāciju.

2021. gada pirmajā pusgadā tika ieviests jauns elektroniskais biļešu veids – abonementu un dienas e- biļetes, lai nodrošinātu šo biļešu pieejamību elektroniskā veidā, kas ir ātri, ērti izmantojams rīks ikvienam vilciena pasažierim. Tā rezultātā ir vēl par 5% pieaudzis e-vidē iegādāto biļešu īpatsvars, salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo 6 mēnešu periodu. Jāatzīmē arī, ka tāpat par 5% vairāk biļešu pirmajā gada pusē tika iegādātas vilcienā pie konduktoriem. Domājot par pakalpojumu pilnveidošanu, gada sākumā tika ieviestas vienotās biļetes vilciena Rīga – Daugavpils un autobusa Daugavpils – Krāslava savienojumam.

Neraugoties uz esošās epidemioloģiskās situācijas izaicinājumiem, uzņēmums 2021. gada pirmajā pusgadā aktīvi turpināja darbu pie dažādu uzņēmuma un tā pakalpojumu attīstības un uzlabošanas projektiem, piemēram, aktīvi noris jauno elektrovilcienu ražošanas process (saskaņā ar 2019. gada 30. jūlijā AS “Pasažieru vilciens” un Čehijas “Škoda Vagonka” a.s. noslēgto iepirkuma līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi), turpinās jauna remontu centra būvniecības projekta attīstība, ciešā sadarbībā ar Satiksmes ministriju norit darbs pie neelektrificētās zonas ritošā sastāva nomaiņas attīstības, pabeigta mobilā kases aparāta PAX A920 programmēšana, tāpat arī vairāku nozīmīgu IT projektu virzība un citi nozīmīgi darbi uzņēmumā. Uzņēmumā izveidota uz kompetencēm balstīta darbinieku apmācību sistēma, kurā mācību vajadzības ir pamatotas un balstītas uz mērķu sasniegšanai nepieciešamo kvalifikāciju. Tāpat šī gada pirmajā pusgadā tika sekmīgi realizēti 2020. gada investīciju projekti par aptuvenu kopējo summu 423 TEUR. Netika veikti plānotie ritošā sastāva kapitālie remonti 590 TEUR apjomā, jo epidemioloģiskās situācijas dēļ tika kavēta nepieciešamo rezerves daļu piegāde uzņēmumam.

2021. gadā akciju sabiedrībai “Pasažieru vilciens” piederošie vilcieni pārvadā pasažierus četros elektrovilcienu (Rīga – Tukums, Rīga – Skulte, Rīga – Jelgava un Rīga – Aizkraukle) un piecos dīzeļvilcienu (Rīga – Sigulda – Valmiera – Lugaži, Rīga – Madona – Gulbene, Rīga – Krustpils – Rēzekne – Zilupe, Rīga – Krustpils – Daugavpils un Rīga – Dobele – Liepāja) maršrutos Latvijā. Kopumā pārskata periodā tika veikti

2.92 miljoni vilcienu km un pārvadāti 4.64 miljoni pasažieru. Lai nodrošinātu savienojumu ar Igaunijas pasažieru pārvadātāju, uzņēmums veic pasažieru pārvadājumus arī maršrutā Lugaži – Valga. Pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai ikdienā tiek izmantoti 23 elektrovilcienu sastāvi un 18 dīzeļvilcienu sastāvi. Uzņēmums veic arī pārvadājumiem nepieciešamā ritošā sastāva uzturēšanas un kapitālā remonta darbus.

Pārskats par AS “Pasažieru vilciens” darbību 2021. gada 1. pusgadā aplūkojams šeit.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI