Diskusiju atklāja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs Arvils Ašeradens, izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska, kā arī Rīgas Tehniskās universitātes rektors Leonīds Ribickis.
Par izglītības mērķiem un funkcijām forumā diskutēja Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Izglītības pētījumu un inovāciju centra pārstāve Treisija Bērnsa (Tracey Burns), savukārt par izglītības sociālajiem un iekļaujošajiem mērķiem runāja Saeimas sekretāra biedre un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāte Marija Golubeva.
Diskusijā sprieda arī par to, kā profesijas izvēle ietekmē indivīda produktivitāti, un par šo jautājumu klātesošos uzrunāja Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes asociētā profesore un Filozofijas un socioloģijas institūta vadošā pētniece Inta Mieriņa. Savukārt atbalsta programmas “Plecs” pārstāvis Georgs Rubenis ievadīja diskusiju par to, kādi sociālekonomiskie faktori jau kopš bērnības ietekmē jauniešu izvēli par labu noteiktai profesijai.
Jautājumā par to, kāda nozīme nākotnes profesijas izvēlē ir spējai mācīties un kā to novērtēt, diskusijas dalībniekus uzrunāja UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas ģenerālsekretāre Baiba Moļņika un Latvijas Universitātes Psiholoģijas nodaļas lektors Edmunds Vanags.
Pasākumā arī notika paneļdiskusija par to, vai un kā valstij ir jāietekmē indivīda nākotnes profesijas izvēle.
Diskusiju rīkoja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un Rīgas Tehnisko universitāti.
Konferencei interesenti varēja sekot līdzi arī tiešraidē Saeimas mājaslapā www.saeima.lv.