DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. septembrī, 2010
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Tieslietas
3
3

RVR darbinieku iniciatīvas grupa: vilcienus esam ražojusi, ražojam un ražosim!

Publicēts pirms 14 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

RVR&„Bombardier” ne vien spēs ražot vilcienus, kas „kļūs par valsts lepnumu un tirdzniecības simbolu, bet arī kļūs par spēcīgu stimulu Latvijas ekonomikas atveseļošanai un atdzimšanai”, uzskata RVR darbinieku iniciatīvas grupa.

FOTO: Māris Kaparkalējs, LV

Uzruna visiem, kuri nav zaudējuši sirdsapziņu un veselo saprātu un nav korumpēti.

Vērsties pie jums liek ārkārtēji apstākļi. Veselus četrus mēnešus valsts akciju sabiedrība "Pasažieru vilciens", izmantojot visus iespējamos līdzekļus un neskaidrības pašu izstrādātajā konkursa nolikumā, pūlas diskvalificēt tandēmu RVR&„Bombardier” un izslēgt to no konkursa par 41 vilciena iepirkšanu Latvijas dzelzceļa vajadzībām.

Taču pēdējās nedēļas laikā ir tapis acīm redzams, ka ir sākusies sabiedrisko attiecību kampaņa, kuras mērķis ir diskreditēt RVR un tās partneri „Bombardier”. Publiskajā telpā sākuši skanēt absurdi un melīgi apgalvojumi, kas atklāti nomelno tandēmu RVR&„Bombardier” un sagatavo augsni tā diskvalificēšanai jau pirmajā posmā. Šo apgalvojumu izplatītāju argumenti ir ne vien absurdi un tendenciozi, bet arī vienkārši smieklīgi.

1. arguments

RVR nespēj ražot jaunus un modernus vilcienus

Mēs apgalvojam - tie ir meli! Mēs vilcienus esam ražojusi, ražojam un ražosim.

Nevēlēšanās to atzīt ir tukšas atrunas un bailes, ka RVR& „Bombardier” godīgā konkurencē varētu iegūt tiesības izgatavot vilcienus Latvijai.

Visos konkursa dokumentos kā pasūtījuma izpildītājs norādīts RVR sadarbībā ar „Bombardier”. Turklāt „Bombardier”, pasaulē lielākais un spēcīgākais vilcienu ražotājs, kam pieder viena trešdaļa pasaules tirgus, vairākkārt publiski un rakstiski ar pilnu atbildību ir apstiprinājis savu gatavību ne tikai ražot vilcienus Latvijā, bet arī turpmāk 30 gadu garumā gādāt par to kontroli un tehnisko apkopi.

Pasūtītājs izliekas nezinām, ka „Bombardier” vadībā uz RVR bāzes tiks radīta jauna, mūsdienīga ražotne, kurā tiks izmantotas vismodernākās tehnoloģijas un procesu vadības sistēmas. Pateicoties tam, tiks radīts perspektīvs, tehniski pilnīgs eksporta produkts - jauns elektrodīzeļvilciens uz vienotas platformas to Austrumu un Rietumu zemju tirgiem, kur sliežu platums ir 1520 mm.

2. arguments

Intervijā Latvijas radio izskanēja apgalvojumi, ka vilcienu ražošanai nav vajadzīgs 700 darba vietu.

Šie izteikumi tika pamatoti ar to, ka 90 vilcienu apkalpei konkurenti izmanto tikai 30 cilvēku. Tādējādi tiek salīdzinātas nesalīdzināmas lietas - vilcienu ražošana un vilcienu ekspluatācija.

Mēs apgalvojam, ka vilcienu ražošanai nepieciešams tūkstoš darba vietu! Apkopei - atkarībā no izvirzītajiem uzdevumiem, ieskaitot remontu un komplektējošo detaļu izgatavošanu, – desmiti, varbūt simti darba vietu.

Nevēlēšanās to atzīt ir spilgts nekompetences vai angažētības paraugs. Cita starpā šāds apgalvojums tiek izmantots kāda konkurenta sabiedrisko attiecību kampaņā, un šis konkurents ir uzaicinājis Latvijas žurnālistus uz savu servisa centru Ungārijā, lai it kā kliedētu „mītus par darba vietām RVR". Salīdzinājumam - uzskatāms piemērs: lai saražotu „Mercedes” automašīnu, nepieciešami desmitiem tūkstošu darba vietu, turpretim šā auto remontam jebkurā servisa centrā pietiek ar pāris cilvēkiem.

3. arguments

Publiskajā telpā ir izskanējis, ka tad, ja konkursā uzvarēs RVR, Latvijai būs jāizstājas no Eiropas Savienības.

Mēs apgalvojam: ja konkursā uzvarēs tandēms RVR&„Bombardier”, vilcienu ražošanai tiks īstenots starptautiskās ekonomiskās sadarbības projekts, kurā piedalīsies Latvija, Francija un Kanāda. Šā projekta mērķi ir veicināt Latvijas ātrāku integrāciju ES ekonomiskajā telpā, investīciju piesaiste un jauna, konkurētspējīga eksporta produkta radīšana.

Nevēlēšanās to atzīt raisa spēcīgas aizdomas, ka „Pasažieru vilcienu" neinteresē nozares un visas Latvijas ekonomikas attīstība un nākotne. Rodas jautājums: kā interesēm kalpo „PV” valde un kam ir izdevīgi jebkuriem līdzekļiem nepieļaut tandēma RVR&„Bombardier” piedalīšanos konkursā?

4. arguments

Mēs esam dziļi pārliecināti, ka visi iespējamie pārmetumi RVR&„Bombardier” ir tikai manevrs uzmanības novēršanai no tām problēmām, kas konkursa gaitā ir radušās citiem pretendentiem.

Mēs apgalvojam, ka citi pretendenti neatbilst konkursa noteikumiem - atšķirībā no mums viņi neražo vilcienus uz vienotas platformas.

Nevēlēšanās to atzīt liecina par nevienlīdzīgu attieksmi pret konkursa dalībniekiem un „PV” vadības angažētību.

5. arguments

Mēs uzskatām, ka Latvijas iedzīvotājiem ir tiesības zināt, ka RVR&„Bombardier” ne vien spēs ražot vilcienus, kas kļūs par valsts lepnumu un tirdzniecības simbolu, bet arī kļūs par spēcīgu stimulu Latvijas ekonomikas atveseļošanai un atdzimšanai. Pēc „Bombardier” licencēm vilcieni tiek ražoti desmitiem pasaules valstīs.

Mēs apgalvojam: 30 gadu laikā, kamēr darbosies konkursa nosacījumi, Latvijā saistītajās nozarēs tiks radīts vairāk nekā 5000 darba vietu, samaksāti simtiem miljoni latu nodokļos, bet uzbūvētie vilcieni, pateicoties eksportam, mainīs eksporta un importa bilanci un palīdzēs valstij izkļūt no ekonomiskajām grūtībām.

Nevēlēšanās to atzīt ir noziedzīga, un tā jāuzskata par darbošanos pret savu tautu un valsti.

Mūsu iniciatīvas grupas „Par RVR” mērķis: panākt, lai „Pasažieru vilciena” rīkotajā konkursā visiem pretendentiem būtu nodrošināti vienādi apstākļi, lai RVR& „Bombardier” tiktu pielaists konkursam un varētu tajā līdztiesīgi konkurēt blakus citiem konkursa dalībniekiem.

Mēs paziņojam, ka tiek izveidota Sabiedriskās kontroles komiteja, kura vēros konkursa gaitu, jo mēs esam par taisnīgu un godīgu konkurenci un uzskatām, ka Latvijā nav vietas birokrātu un činavnieku patvaļai un visatļautībai.

UZZIŅAI

A/s „Pasažieru vilciens” 10. maijā noslēdza dokumentu iesniegšanas procedūru konkursam par tiesībām izgatavot Latvijai 34 elektrovilcienus un 7 dīzeļvilcienus. Šā projekta kopējais apjoms ir 144 miljoni latu. Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) piedalās konkursā partnerībā ar uzņēmumu „Bombardier”, pasaulē lielāko vilcienu sastāvu ražotāju. Jau vairākus mēnešus trīs konkursa dalībnieki gaida vērtēšanas komisijas lēmumu, kas svarīgs visai valsts tautsaimniecībai, un šajā laikā radušās bažas par konkursa vērtētāju objektivitāti.  

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI