Labdien! Sporta komanda vēlas izveidot biedrību, lai varētu saņemt maksājumus no spēlētājiem, lai segtu treniņu izmaksas (zāles īre, ekipējums u. tml.), turnīru dalības maksas, maksas par spēļu aizvadīšanu u. tml., un no biedrības konta veikt maksājumus par iepriekš minētajām vajadzībām. Vai ir nepieciešams reģistrēt saimniecisko darbību, maksāt nodokļus, rakstīt rēķinus vai kā tamlīdzīgi uzturēt oficiālu grāmatvedību, lai likumīgi veiktu šādu darbību?
Vēršam uzmanību, ka šajā atbildē sniegtā tiesību normu interpretācija ir informatīva. |
Biedrība ir brīvprātīga personu apvienība, kas nodibināta, lai sasniegtu statūtos noteikto mērķi, kam nav peļņas gūšanas rakstura (atbilstoši Biedrību un nodibinājumu likuma 2. pantā noteiktajam).
Biedrības dibināšana jāsāk ar likumā uzskaitīto dokumentu sagatavošanu, jāizstrādā biedrības statūti. Dokumenti jāiesniedz Uzņēmumu reģistrā, kura tīmekļvietnē ir pieejama informācija par biedrības reģistrāciju.
Biedrības valde organizē biedrības grāmatvedības uzskaiti saskaņā ar normatīvajiem aktiem un veic citus pienākumus atbilstoši statūtos noteiktajai kompetencei.
Biedrībai ir saistoši grāmatvedības tiesību akti:
Grāmatvedības likuma 34. pantā noteikts: grāmatvedību kārto grāmatvedis vai ārpakalpojuma grāmatvedis. Vienlaikus ir norādīts, ka biedrību grāmatvedības kārtošanu var veikt brīvprātīgā darba veicējs, ar ko vadības institūcija ir noslēgusi rakstveida vienošanos, kurā noteikti šīs personas pienākumi, tiesības un atbildība. Likuma 35. pantā ir paredzēts, ka grāmatvedību var kārtot valdes loceklis.
Biedrībai ir jākārto grāmatvedība, jāiegrāmato attaisnojuma dokumenti, jāiesniedz gada pārskats, kā tas noteikts tiesību aktos.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!