E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 15727
Lasīšanai: 4 minūtes
1
1

Iepirkuma komisijas locekļa pienākums iesniegt amatpersonas deklarāciju

J
jautā:
15. novembrī, 2018
Daina

Tikko portālā izlasīju, ka ceturtdien, 15. novembrī, stājās spēkā grozījumi likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”. Skaidrojumā norādīts, ka “pienākums iesniegt valsts amatpersonas deklarāciju arī tām privātpersonām, kurām deleģē valsts pārvaldes uzdevumu pildīšanu, līdz šim radījis ievērojamas grūtības atrast cilvēkus, kuri būtu gatavi ieņemt amatus šādās organizācijās”.
Jautājums: vai valsts uzņēmuma iepirkuma komisijas locekļi arī turpmāk tiek atbrīvoti no pienākuma iesniegt amatpersonas deklarāciju? Praksē saskaramies tieši ar šādu problēmu – darbinieki nevēlas uzņemties darbu iepirkuma komisijā, jo atlīdzība nav adekvāta tam, kādas saistības šis pienākums uzliek, tai skaitā – pildīt amatpersonas deklarācijas, sniedzot nesamērīgi plašu privātās dzīves informāciju.

A
atbild:
27. novembrī, 2018

2018. gada 15. novembrī stājās spēkā grozījumi likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”, to papildinot ar 23. panta piekto daļu, kurā noteikts: “Šīs nodaļas noteikumi neattiecas uz šā likuma 4. panta trešajā daļā minētajām valsts amatpersonām.”

Minētā likuma 4. panta trešajā daļā noteikts, ka par valsts amatpersonām uzskatāmas arī personas, kuras pilda amata pienākumus ārpus publiskas personas institūcijām, ja tām saskaņā ar normatīvajiem aktiem pastāvīgi vai uz laiku valsts vai pašvaldība ir deleģējusi kādu no šā panta otrajā daļā minētajām funkcijām.

Savukārt likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 23. pants (Deklarāciju iesniegšanas kārtība) ir iekļauts minētā likuma IV nodaļā – “Valsts amatpersonu deklarācijas”, kurā ir noteikta valsts amatpersonu deklarāciju iesniegšanas kārtība (23. pants), deklarācijās norādāmā informācija (24. pants), deklarāciju iesniegšanas termiņi (25. pants) un deklarāciju publiskā pieejamība (26. pants).

Tas nozīmē, ka saskaņā ar  likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 23. panta piektajā daļā noteikto valsts amatpersonas deklarācijas nav jāiesniedz tikai tām personām, kuras ieņem valsts amatpersonas amatu saskaņā ar minētā likuma 4. panta trešo daļu. Savukārt pārējām personām, kuras ieņem valsts amatpersonas amatu likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 4. panta izpratnē (izņemot 4. panta trešajā daļā minētās personas), valsts amatpersonas deklarācijas ir pienākums iesniegt noteiktajā kārtībā un termiņā.

Ņemot vērā minēto un to, ka likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 4. panta pirmās daļas 24. punktā ir noteikts, ka valsts amatpersona ir publiskā iepirkuma komisijas loceklis, tādējādi uz publiskā iepirkuma komisijas locekļiem neattiecas minētā likuma 23. panta piektā daļa, un tas nozīmē, ka publiskā iepirkuma komisijas locekļiem ir pienākums valsts amatpersonas deklarācijas iesniegt noteiktajā kārtībā un termiņā.

Vienlaikus vēršam uzmanību, ka publiskas personas institūcijas iepirkumus veic gan saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu, gan arī saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu.

Un, kā jau iepriekš tika norādīts, publisko iepirkumu komisijas locekļi ir valsts amatpersonas likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 4. panta pirmās daļas 24. punkta izpratnē, līdz ar to publisko iepirkumu komisijas locekļiem ir pienākums iesniegt valsts amatpersonas deklarācijas.

Savukārt Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 29. panta ceturtajā daļā noteikts, ka personas, kuras darbojas iepirkuma komisijā, kas tiek izveidota saskaņā ar šo likumu, nav uzskatāmas par valsts amatpersonām likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” izpratnē. Tādējādi valsts amatpersonas deklarācijas nav jāsniedz personām, kuras darbojas iepirkuma komisijā, kas tiek izveidota saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu, jo iepirkuma komisijas locekļi nav uzskatāmi par valsts amatpersonām.

Publiskas personas institūcijas definējums ir sniegts likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 1. panta 8. punktā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU