“Ilgtspējība šodien ir kļuvusi par vienu no nozīmīgākajiem uzņēmējdarbības stūrakmeņiem – tā ietekmē konkurētspēju, reputāciju un sasniegtos rezultātus. Tieši tādēļ arī šī hakatona mērķis ir radīt ilgtspējīgas biznesa idejas. Hakatons ir vieta, kur profesionālu mentoru un uzņēmēju atbalsts palīdz dzimt idejām, kas nereti jau drīz kļūst par veiksmīgiem uzņēmumiem un piesaista investorus. Tas apliecina – hakatons ir jaudīgs starts uzņēmējdarbības vides attīstībai,” uzsver Biznesa augstskolas Turība rektore, hakatona žūrijas komisijas priekšsēdētāja Zane Driņķe.
Ņemot vērā lielo dalībnieku interesi, šogad hakatonā ir paplašināta dalībnieku vecumu grupa, proti, 2026. gada hakatonā varēs piedalīties divās vecuma grupās – vidusskolēni (16–18 gadi) un pieaugušie (no 19 gadiem un vecāki), piesakoties komandās 2–5 cilvēku sastāvā.
Dalībniekiem 24 stundu laikā būs jāizstrādā un jāprezentē žūrijai ilgtspējīga biznesa ideja, kas spētu konkurēt tirgū, vienlaikus radot pozitīvu ietekmi uz vidi un sabiedrību. Strādājot pie idejas, hakatona laikā dalībniekiem būs iespēja arī konsultēties pie zinošiem mentoriem no dažādām nozarēm, kā arī dzirdēt ekspertu ieteikumus par biznesa plāna veidošanu.
Hakatona kopējais balvu fonds ir 4400 eiro, ko atbalsta augstskolas ilggadējie sadarbības partneri – loģistikas uzņēmums SIA “Miandum” un poligrāfijas grupas “Mūkusala”. Savukārt hakatona atbalstītājs SIA “DEPO DIY” pasniegs savu Simpātiju balvu.
Balvas tiks piešķirtas abās vecuma grupās: 1. vietai – 1000 eiro, 2. vietai – 700 eiro un 3. vietai – 500 eiro pirms nodokļu nomaksas. Turklāt pieaugušo grupas 1. vietas ieguvēji iegūs budžeta vietu studijām Biznesa augstskolā “Turība” 2026./2027. studiju gadā, kā arī iespēju pretendēt uz “Turības” investīciju grantu līdz 15 000 eiro, iesniedzot un aizstāvot biznesa plānu Turības valdei līdz 2027. gada 1. martam.
“Biznesa ideju hakatons – lieliska iespēja aktīviem un drosmīgiem jauniešiem realizēt sapņus par savu biznesu un pārvērst idejas reālā produktā vai pakalpojumā. Dalība hakatonā noteikti būs neatsverama pieredze, lai izprastu, kā funkcionē biznesa vide, kas ir konkurence un kā tajā gūt panākumus gan šodien, gan nākotnē,” pauž loģistikas uzņēmuma SIA “Miandum” valdes loceklis Didzis Mizis.
Savukārt poligrāfijas grupas “Mūkusala” valdes priekšsēdētājs Visvaldis Trokša norāda, ka dalība konkursā ir iespēja pārbaudīt un parādīt savas prasmes, kā arī attīstīt spēju domāt citādi un inovatīvi. “Tā ir lieliska iespēja iegūt jaunus domubiedrus, veidot vērtīgus kontaktus un paplašināt savu redzesloku. Hakatona pieredze var kļūt par pirmo soli ceļā uz veiksmīgu biznesa karjeru,” atzīst V. Trokša.
Pasākuma laikā dalībnieki strādās kopā ar mentoriem, apgūs radošas metodes biznesa ideju izstrādei, piedalīsies darbnīcās un prezentēs savas idejas žūrijai 24. janvārī plkst. 11.00. Prezentācijās būs jāatspoguļo idejas būtība, tirgus izpēte, biznesa modelis, finanšu aprēķini, mārketinga plāns un komandas redzējums par projekta attīstību.
Hakatons “To Be” 2026 notiks jau trešo gadu, pieteikties dalībai var līdz 2026. gada 5. janvārim, aizpildot pieteikuma anketu: ej.uz/hakatons26. Pēc pieteikumu izvērtēšanas dalībai hakatonā tiks atlasītas labākās 30 komandas.
Pagājušajā gadā biznesa ideju hakatona konkurss “To be” saņēma vislielāko interesi – pieteicās 188 jaunieši no 61 komandas, savukārt atlasi izturēja 33 jauniešu komandas no Rīgas, Mārupes, Balviem, Daugavpils, Rēzeknes, Jelgavas, Siguldas, Liepājas, Ogres, Talsiem, Ventspils, Kandavas un Grobiņas.
Jaunu biznesa ideju dzimšanu un jaunu uzņēmumu radīšanu atbalsta šī hakatona draugi – Biznesa augstskolas “Turība” ilggadējie sadarbības partneri: loģistikas uzņēmums “Miandum”, SIA “Poligrāfijas grupa Mūkusala”, SIA “DEPO DIY”.



