DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
16. decembrī, 2024
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Šobrīd jau 26 stacijās un pieturas punktos no LDz projektā ietvertajām 48 stacijām pasažieru apkalpošana notiek no modernizētajām pasažieru platformām 

Publicitātes foto

Turpinot īstenot VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pasažieru platformu modernizācijas projektu, 15.decembrī pasažieriem tika atvērti trīs no jauna izbūvētie pieturas punkti - “Dauderi” Skultes dzelzceļa līnijā, “Šmerlis” Siguldas dzelzceļa līnijā un “Medemciems” Jelgavas dzelzceļa līnijā. Tādējādi šobrīd no kopumā 48 LDz modernizācijas projektā ietvertajām dzelzceļa stacijām un pieturvietām pasažieru apkalpošana no paaugstinātajām platformām notiek jau 26 stacijās un pieturas punktos, bet līdz gada beigām plānots atvērt vēl četras līdz piecas. 

Šodien, 16.decembrī jaunizbūvētajā dzelzceļa pieturas punktā “Dauderi” notika simbolisks atklāšanas pasākums, kurā ikvienam interesentam bija iespēja iepazīties ar pasažieru platformām, kas ir veidotas, balstoties uz LDz izstrādāto vienoto pasažieru infrastruktūras universālā dizaina standartu, kā arī uzzināt, kādas ērtības jauno pieturas punktu atvēršana sniegs vietējās apkaimes iedzīvotājiem. 

VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs:Modernizācijas projektā pēdējā pusgada laikā esam strauji virzījušies uz priekšu un šobrīd pasažieru apkalpošana no paaugstinātajām platformām notiek jau 26 stacijās un pieturas punktos. Tā ir gan Jelgavas līnija, kurā ir pabeigtas visas 7 projektā iekļautās pieturvietas, gan šī, Skultes dzelzceļa līnija, kur pagaidu ekspluatācijā ir nodotas 17 no 20 projektā ietvertajām stacijām un pieturvietām. Visizaicinošākā ir Krustpils līnija, vienlaikus, es vēlos apliecināt, ka kopā ar būvniekiem mēs esam atraduši iespēju daudz ātrāk virzīties uz priekšu šo pasažieriem tik vajadzīgo dzelzceļa infrastruktūras objektu izbūvē. Tādējādi man ir prieks, ka mēs soli pa solim virzāmies uz mērķi – nodrošināt lietotājiem ērtu, funkcionālu un ikvienam pieejamu dzelzceļa infrastruktūru. 

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens: “Pasažieru piesaiste dzelzceļam nekad nav tikai viens elements, tas ir kopums -  gan jaunie “Vivi” elektrovilcieni ar regulāru un ērtu grafiku, gan šāda visiem piekļūstama, droša dzelzceļa pieturvieta ar patīkamu aprīkojumu. Vēlos pateikties Sarkandaugavas apkaimes biedrībai, kas bija galvenais dzinējspēks, lai identificētu šīs jaunā pieturas punkta “Dauderi” nepieciešamību, lai nodrošinātu ērtu savienojamību visai šai apkaimei. Liels paldies arī VSIA “Autotransporta direkcija”, kas tajā ieklausījās un VAS “Latvijas dzelzceļš”, kas rada pieturvietas izveidi, kā arī LDz jaunajai valdei, kas spējusi ievērojami paātrināt šo modernizācijas procesu.” 

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors: “Skultes dzelzceļa līnija ir viena no mūsu pieprasītākajām pasažieru līnijām, gada laikā tajā pārvietojoties vairāk nekā 2 miljoniem pasažieru, turklāt pieprasījumam pēc pārvadājumiem šajā līnijā ir tendence pieaugt - šogad pārvadāti par aptuveni 14% pasažieru vairāk nekā gadu iepriekš. Mēs ceram, ka jaunā pieturvieta “Dauderi” arī šīs apkaimes iedzīvotājus mudinās savos ikdienas pārvietošanās paradumos iekļaut tieši vilcienu satiksmi”.  

VSIA “Autotransporta direkcija” valdes loceklis Kristaps Krūmiņš: “Dzelzceļa pārvadājumu kvalitātes uzlabojumi ir ļoti labi pamanāmi, to redzam caur dažādiem elementiem – gan jaunajiem elektrovilcieniem, kuru ieviešana veicināja ievērojamu pasažieru skaita pieaugumu, gan ar katru šādu jaunu infrastruktūras objektu. Katrs šāds solis uzlabo kopējo pārvadājumu kvalitāti un piesaista arvien jaunus pasažierus. Turklāt pilsētas ietvaros veidojas mobilitātes mezgli, kā šeit, jaunās pieturvietas “Dauderi” tuvumā, kur satiekas vairāki transporta veidi. Tas viss kopā rada iedzīvotājiem patīkamu pieredzi un izpratni, ka sabiedriskais transports – tas ir ērti. ” 

Rīgas domes deputāte, Sarkandaugavas attīstības biedrības dibinātāja Alija Turlaja: “Sarkandaugavā šobrīd dzīvo ap 17 tūkstošiem iedzīvotāju un lielākā daļa no viņiem – Viestura prospekta pusē. Jaunā pieturvieta “Dauderi” noteikti būs ļoti iecienīta un mainīs pārvietošanās paradumus daudziem, kuri līdz šim ikdienā izvēlējās izmantot autotransportu. Turpmāk mēs varēsim 15 minūšu laikā nokļūt gan Rīgas centrā, kur ir iespēja pārsēsties citā transportā, gan arī Vecāķu pludmalē. Katra šāda pieturvieta blīvi apdzīvotās apkaimēs ir ļoti gaidīta. Protams, pašvaldības pusē vēl jāizpilda mājasdarbs ar mobilitātes punkta un atbilstošas, ērtas piekļuves izveidi līdz dzelzceļa pieturas punktam. Tādējādi šī pieturvieta ar laiku noteikti būs iecienīts satiksmes mezgls Sarkandaugavā.” 

Turpinās darbs, lai 2025.gada laikā modernizācijas projekts noslēgtos,  pakāpeniski ekspluatācijā pieņemot modernizētās pasažieru platformas vēl 18 projektā ietvertajās pieturvietās.  

Visas modernizētās pasažieru platformas gan vizuāli, gan funkcionāli ir veidotas saskaņā ar LDz izstrādāto  pasažieru infrastruktūras universālā dizaina standartu, kas nosaka, ka visām sabiedrības grupām neatkarīgi no pieturvietas lieluma vai pasažieru skaita tajā, tiek nodrošināta vienlīdz ērta un patīkama uzturēšanās pieredze. 

Projekts “Pasažieru infrastruktūras modernizācija un attīstība” tiek realizēts ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI