Tas jau ir otrais studiju gads, kad Banku augstskolas studentiem bija iespēja piedzīvot šo pārmaiņu vadības spēli-simulāciju, tās norisē iesaistot arī augstskolas docētājus.
“Praktiskās apmācības laikā studenti iegūs pieredzē bāzētu izpratni par to, kā strādā biznesa struktūras un kā tiek pieņemti biznesa lēmumi, kas ir uzņēmējdarbība, kā praksē tiek iedzīvināta likumdošana, kā arī, veidojot ekonomisko izrāvienu modelētajā spēles valstī, gūs iespēju no makro-skatupunkta izprast biznesu un valsts pārvaldi kopumā,” uzsver Banku augstskolas rektore.
Viņa arī piebilst, ka Banku augstskola studentiem jau no pirmajām studiju dienām piedāvā inovatīvas studiju apguves metodes – biznesa simulācijas, situāciju analīzes, hakatonus.
Spēle ir būvēta pēc “pieredzē gūtās mācīšanās” (experiential learning) principiem. Spēle modelē vidi, kas ir tuva reālajai. Dalībniekiem ir iespēja iejusties prezidenta, ministra, parlamenta pārstāvja, ražojoša uzņēmuma vadītāja vai kādas citas organizācijas darbinieka lomā un atbilstoši tai pieņemt lēmumus un laiks pēc tam parāda, cik šie lēmumi ir bijuši veiksmīgi.
Vērojot un vērtējot spēles gaitu, studentu prezentācijās apkopotos secinājumus par savas spēlē izvēlētās valsts sasniegumu, kā arī ne tik veiksmīgu lēmumu un darbību iemesliem, programmu direktori, koordinatori un mācībspēki noteiks labākos līderus, vadītājus, atbalsta personālu, jo katrs students ir personība ar savām īpašajām spējām, talantiem, kurus pēc tam tālāk varēs attīstīs studiju procesā Banku augstskolā.
“Apmēram 70 procenti no dalībniekiem otrajā dienā spēli – simulāciju pabeigs citā pozīcijā nekā iesāka. Būs nekomfortablas situācijas, būs jāmeklē izejas. Līdzīgi būs arī reālajā dzīvē – apmēram puse no jums pēc gadiem strādās profesijās, kuras šobrīd vēl neeksistē. Atcerieties – uzvar tie, kas spēj adaptēties!”, uzrunājot dalībniekus teica Nordic Group dibinātājs, Strauss Innovation valdes priekšsēdētājs, “Bizness 24h” projekta partneris Uģis Strauss, kurš šogad bija spēles vadītājs.
“Vērojot pirmkursniekus darbībā, rodas sajūta, ka nākotnē ar mūsu valsts ekonomiku viss būs kārtībā, jo tā būs drošās rokās. Kā pēdēja kursa biznesa procesu vadības programmas studentei man bija ļoti vērtīgi piedalīties pirmkursnieku vērtēšanas procesā - gan izbaudot lieliski organizēta pasākuma radošo atmosfēru, gan arī sekojot līdzi studentu rezultātu un sadarbības progresam divu dienu garumā,” teica Banku augstskolas profesionālā bakalaura studiju programmas “Biznesa procesu vadība” tālmācības virziena 5. kursa studente Zane Kalverša-Ķeņģe, kura vēroja un vērtēja spēli.
Spēlē – simulācijā “Prezidents” piedalījās Banku augstskolas piedāvāto uzņēmējdarbības un finanšu jomas profesionālā bakalaura studiju programmu “Biznesa procesu vadība”, “Finanses”, “Starptautiskās finanses”, kā arī “Finanšu pārvaldības informācijas sistēmas” dienas studiju plūsmas studenti.
Banku augstskolas studiju programmas tiek veidotas aktīvā sadarbībā ar finanšu un biznesa organizācijām tā, lai saturiski tās būtu atbilstošas aktuālajām tirgus prasībām, studenti varētu pēc iespējas ātrāk iekļauties darba tirgū, pilnveidotu savas sadarbības prasmes un līderu pārliecību veidot savus uzņēmumus, kļūt par darba devējiem. Pieredzes iegūšana modernā, biznesa vidē pārbaudītā apmācības metodikā, kāda ir spēle-simulācijas “Prezidents”, ir nozīmīgs profesionālo izaugsmi veicinošs faktors.
“Studentiem ir svarīgi ne tikai mācīties teoriju par to, kā veikt biznesu, bet vissvarīgāk ir pašiem visu izmēģināt. Reālajā dzīvē tas var izmaksāt dārgi, bet studiju laikā, testējot daudz un dažādas iespējas, izejot cauri visiem biznesa procesiem simulācijas spēlē, tiek dota iespēja saprast īstā biznesa “garšu”,” apmācības metodi pamato Bakalaura profesionālās studiju programmas “Biznesa procesu vadība” direktore, Banku augstskolas OpenLab vadītāja Lilita Sparāne.
Vairāk par biznesa spēles-simulācijas “Prezidents” norisi – Banku augstskolas mājas lapā https://www.ba.lv/augstskola/zina/biznesa-simulacija-palidz-studentiem-iepazit-sevi-kursa-biedrus-un-apgut-dzivei-nepieciesamas-kompetences/.