DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
04. novembrī, 2015
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

Valsts un pašvaldības pakalpojumus turpmāk varēs saņemt vienkopus – ātrāk, ērtāk, izdevīgāk!

Publicēts pirms 8 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Šodien, svinīgi atklājot Auces Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC), Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija turpina pakāpenisku 66 klientu apkalpošanas centru atvēršanu. Līdz gada beigām šādi centri durvis vērs visā Latvijā, nodrošinot iedzīvotājiem iespēju pašvaldības un noteiktus valsts pakalpojumus saņemt vienkopus – ātrāk, ērtāk, izdevīgāk!

VPVKAC atklāšanā Aucē klātesošos uzrunāja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards, uzsverot,  ka  "iedzīvotāji bieži kritizē valsts iestādes par to, ka dažādu jautājumu risināšanai līdz šim vajadzēja tērēt ne tikai stundas, bet pat dienas. Ieviešot šādu Eiropas mērogā inovatīvu pieeju publisko pakalpojumu sniegšanā, ar VPVKAC starpniecību valsts atvieglo un paātrina dažādu pakalpojumu saņemšanu iedzīvotājiem. Turklāt to iespējams izdarīt savā pašvaldībā – tā ir būtiskākā centra priekšrocība. Esmu gandarīts, ka tik daudzas pašvaldības atbalsta šīs sistēmas ieviešanu, tādejādi fundamentāli mainot publisko pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas kārtību"         

Auces novada domes priekšsēdētājs Gints Kaminskis svinīgajā pasākumā norādīja:  "Cilvēkam, kurš atnāk uz pašvaldību, ir vienalga, vai viņam nepieciešamais pakalpojums ir piekritīgs valstij, vai pašvaldībai. Šeit, vienotajā valsts un pašvaldības apmeklētāju pieņemšanas centrā, mēs radām saviem iedzīvotājiem ērtu iespēju izmantot gan valsts, gan pašvaldības pakalpojumus vienuviet, kas noteikti ir būtiska ne tikai laika, bet arī finanšu ekonomija. Turklāt, pietuvinot pakalpojumus iedzīvotājiem, tie kļūst sasniedzamāki arī tālāk no centriem dzīvojošiem ļaudīm."

Savukārt Auces VPVKAC pārstāve Dace Stauģe izteica gandarījumu, ka pilotprojektā, kas veiksmīgi noslēdzies, izdevies apzināt, kādi valsts pakalpojumi iedzīvotājiem ir visnepieciešamākie. "Šobrīd jau šo darbu turpinām ar projektā iegūto pieredzi un pārliecību, ka tas ir izdevīgi mūsu novada cilvēkiem. Teiciens "Laiks ir nauda!" -  šeit ir īsti vietā. Nākt uz Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru ir izdevīgi - ietaupās gan laiks, gan nauda, un iedzīvotāji to izmanto", tā D. Stauģe.

Šobrīd Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izveidotajos pakalpojumu centros iedzīvotāji var saņemt savas pašvaldības un astoņu valsts iestāžu noteiktus pakalpojumus. Katrā pakalpojumu centrā klātienē var pieteikt noteiktus Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumus. Tāpat iedzīvotāji var saņems informāciju par Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts darba inspekcijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Valsts zemes dienesta e-pakalpojumiem un palīdzību e-pakalpojumu lietošanā, kā arī informāciju par valsts iestāžu tuvāko reģionālo struktūrvienību, tās darba laikiem un pieteikšanās kārtību. Savukārt Lauku atbalsts dienests sadarbību ar pašvaldībām uzsāks 2016. gadā.

Uzkrājot un izvērtējot iestāžu un pašvaldību sadarbības pieredzi, pašvaldībām piedāvāto valsts pakalpojumu klāsts varētu tikt paplašināts.

Vairāk informācijas par VPVKAC, to darba laiku un sniegto pakalpojumu apmēru iedzīvotāji var uzzināt savā pašvaldībā vai valsts un pašvaldību pakalpojumu vienotajā portālā www.latvija.lv/pakalpojumucentri.

Zane Onkele, VPVKAC komunikāciju konsultante

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI