Novērošanas laikā:
- Analizēti 5510 cenu piedāvājumi 100 dažādām precēm.
- Galvenā uzmanība: vai tiek ievēroti 30 dienu zemākās cenas noteikumi, kā arī vai nav mākslīgi “izstieptas” atlaižu kampaņas.
Būtisku pārkāpumu nebija, tomēr tika fiksēti:
- 48 gadījumi, kad nebija ievēroti 30 dienu zemākās cenas noteikumi;
- četri gadījumi, kad atlaides laikā mainīta pārdošanas cena;
- viens gadījums, kad atlaides laikā mainīta sākotnējā cena.
- Dažos veikalos atlaides turpinājās vairāk nekā 50 dienas, kas faktiski padara “akcijas cenu” par parasto (regulāro) cenu, bet pārdevēja piedāvātā atlaide tādējādi nav pamatota.
Salīdzinājumam – iepriekšējā pārbaude (2024. decembris–2025. maijs):
- Pārbaudīts 6491 cenu piedāvājums 10 veikalos kopumā 101 precei.
- Konstatētie pārkāpumi:
- 97 gadījumos nav ievēroti 30 dienu zemākās cenas noteikumi;
- 51 gadījums ar pārdošanas cenas maiņu akcijas laikā;
- 11 gadījumi ar sākotnējās cenas maiņu.
Secināms, ka novēroto pārkāpumu skaits ir samazinājies, taču tas nenozīmē, ka patērētājiem piedāvāto atlaižu problemātika e-komercijas vidē ir novērsta. Līdz ar to, lai nodrošinātu efektīvāku uzraudzību, PTAC turpinās monitoringu ilgstošā laika periodā un lielākam internetveikalu un preču skaitam, iekļaujot gan “Melnās piektdienas”, gan Ziemassvētku un Jaunā gada iepirkšanās sezonu. Īpaša uzmanība būs pievērsta lielākajiem interneta veikaliem un biežāk reklamētajām precēm, kur regulāra uzraudzība ir būtiska patērētāju interešu aizsardzībai. Par konstatētajiem novērojumiem PTAC turpinās informēt patērētājus, bet nopietnu pārkāpumu gadījumā vērtēs nepieciešamību uzsākt administratīvās lietas.