Dati par šī gada pirmajiem 9 mēnešiem liecina, ka visvairāk CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīti Pierīgā (0,93%). “Pierīgā šādu negadījumu skaits jau vairākus gadus saglabājies salīdzinoši nemainīgā līmenī – pērn ar spēkratu bez OCTA tika izraisīti 1,07% CSNg, bet vēl gadu iepriekš – 1,04%,” stāsta LTAB IT daļas vadītājs Agris Daukste. Viszemākais ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto CSNg īpatsvars šī gada 9 mēnešos bijis Kurzemē – 0,32 % (2023.gadā – 1,03%, bet 2022.gadā – 0,78%). Tāpat būtisks samazinājums vērojams Rīgā – 0,54% (2023.gadā – 0,84%, bet 2022.gadā – 1,14%).
"Vairākus iepriekšējos gadus, negadījumi bez OCTA visbiežāk tika izraisīti Latgalē. 2022.gadā tie bija 1,85 %, pērn 1,56%, bet šī gada pirmajos 9 mēnešos – 0,87%" informē A.Daukste, piebilstot, ka, piemēram, 2017.gadā Latgalē pat 2,12% CSNg tika izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli.
LTAB apkopotie dati liecina, ka nereti CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisa tieši tie autovadītāji, kuri apzināti un regulāri pārkāpj likumu, braucot ne vien bez OCTA, bet arī bez derīgas tehniskās apskates un arī apreibinošu vielu iespaidā. Statistika par šī gada 9 mēnešiem rāda, ka no 128 negadījumiem, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, 29 gadījumos auto nav bijusi derīga tehniskā apskate, bet 3 gadījumos – transportlīdzekļa vadītājs bijis apreibinošo vielu ietekmē. “Lai arī neapdrošināto transportlīdzekļu skaits Latvijā salīdzinoši nav liels, uztrauc, ka to vidū katrs piektais autovadītājs ir „recidīvists” - kas ne tikai sistemātiski neiegādājas OCTA, brauc bez derīgas tehniskās apskates, bet nereti ir arī apreibinošu vielu iespaidā,” uzsver LTAB IT daļas vadītājs.
LTAB atgādina, ka ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no CSNg izraisītāja - neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja.