Notika 5 reģionālie pusfināli, kuru uzvarētāji piedalīsies LBAS konkursa PROFS 2023 finālā, un tās ir audzēkņu komandas no Rīgas Tirdzniecības profesionālās vidusskolas, Liepājas Valsts tehnikuma, Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma, Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālā vidusskolas, Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikuma Preiļu struktūrvienības un Ogres tehnikuma.
Šogad konkursam bija pieteikušās 27 vidējo profesionālo izglītības iestāžu komandas no visiem Latvijas reģioniem. Komandas uz pusfināliem bija iesūtījušas savus mājas darbus, kurus prezentēja konkursa pusfinālu laikā. Šajos mājas darbos jauniešiem bija jāizmanto vismaz 3 argumenti no darba tiesību, darba aizsardzības un sociālā dialoga tematikas, lai pārliecinātu savus vienaudžus, kāpēc ir jāiestājas arodbiedrībā. Par šiem konkursa PROFS fināla komandu darbiem pašlaik notiek balsošana LBAS Facebook kontā, - kurš no tiem iegūs visvairāk “patīk” līdz fināla dienas plkst. 11.00 – saņems LBAS balvu.
Arī konkursa finālā notiks viktorīna par darba tiesību, darba aizsardzības un sociālā dialoga tēmām, kā arī katra komanda uz vietas risinās vairākas situācijas saistībā ar darba vides un tiesiskajām attiecībām. Fināla komandām mājās ir jāsagatavo divi uzdevumi - instruktāžas darba vietā plāns un joku apkopojums par darba tiesību un/ vai sociālā dialoga tēmu darba vidē, un šī uzdevuma mērķis ir – sasmīdināt žūriju.
Fināla žūrijā piedalīsies konkursa PROFS jautājumu un uzdevumu autori – LBAS darba aizsardzības konsultants Mārtiņš Pužuls un LBAS darba tiesību konsultants Kaspars Rācenājs, kā arī Valsts darba inspekcijas direktors Renārs Lūsis un LDDK darba aizsardzības eksperte Laima Beroza.
Konkurss PROFS notiek ar Valsts darba inspekcijas (VDI) realizētā ESF projekta „Darba drošības normatīvo aktu praktiskās ieviešanas un uzraudzības pilnveidošana” aktivitātes “Izglītojošas aktivitātes profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem” atbalstu. Konkursa mērķis ir veicināt profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu interesi un izpratni par darba tiesībām un darba drošību, uzsākot darba gaitas, kā arī veicināt viņu izpratni par sociālo dialogu.