DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
05. aprīlī, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme
1
1

LTAB: Autovadītāju rīcība pēc negadījumiem joprojām balstās nepamatotos stereotipos

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) veicis autovadītāju aptauju un apkopojis galvenos stereotipus un būtiskākās kļūdas, kas visbiežāk ietekmē autovadītāju rīcību pēc ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg). “Vairāk nekā piektā daļa nelielos CSNg iesaistītie autovadītāji izvēlas nevis aizpildīt saskaņoto paziņojumu, bet gan uz negadījuma vietu izsaukt Valsts policiju, kas spiesta strādāt kā kurjeri, piegādājot saskaņotā paziņojuma veidlapas. Savukārt 7,4% autovadītāju nevadā līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapas, jo ir māņticīgi,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB martā veiktajā autovadītāju aptaujā arī secināts, ka 1,9% autovadītāju nevadā līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapu, jo ir pārliecināti, ka nekad neiekļūs CSNg, savukārt 7,4% to nedara, jo ir māņticīgi un nevēlas piesaukt nelaimi. Vēl 7,9% paļaujas, ka otrai negadījumā iesaistītajai pusei būs līdzi saskaņotā paziņojuma eksemplārs. “Šādu autovadītāju skaits gadu no gada samazinās, tomēr joprojām ļoti augsts (21,9%) ir to autovadītāju īpatsvars, kas uz nelieliem CSNg izvēlas izsaukt Valsts policiju, tādējādi tērējot tās resursu un radot nevajadzīgus sastrēgumus,” uzsver J.Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs norāda, ka joprojām daudzi CSNg iesaistītie, pildot saskaņoto paziņojumu, kļūdās zīmējot negadījuma shēmu: “Saskaņotajā paziņojumā negadījuma skice jāuzzīmē sadursmes brīdī, norādot brauktuvju plānu, transportlīdzekļu kustības virzienus, to stāvokli sadursmes brīdī, ceļa apzīmējumus, ielu vai ceļu nosaukumus. Diemžēl praksē daudzos aizpildītajos saskaņotajos paziņojumos redzam, ka autovadītāji attēlojuši spēkratus tādā stāvoklī, kādi tie ir jau pēc negadījuma, nav norādījuši transportlīdzekļu kustības virzienus. Tas pats redzams arī realizētās aptaujas datos – 19,5% autovadītāju ir pārliecināti, ka saskaņotā paziņojuma skicē jāattēlo transportlīdzekļi tādā stāvoklī, kādā tie atrodas pēc negadījuma.”

Lai mudinātu autovadītājus pēc CSNg vairāk izmantot saskaņotos paziņojumus un skaidrotu to pareizu aizpildīšanu, LTAB aprīlī īstenos informatīvo kampaņu, kuras laikā tiks īstenotas gan dažādas komunikācijas aktivitātes, gan paplašināta drukāto un elektronisko saskaņoto paziņojumu pieejamība. J.Abāšins atgādina, ka lai atvieglotu autovadītāju rīcību pēc CSNg, LTAB pirms 5 gadiem izstrādāja LTAB OCTA lietotni, kas ļauj aizpildīt saskaņoto paziņojumu elektroniskā formātā jebkurā viedierīcē, un, pateicoties lietotāja autorizācijas iespējām, šāds elektroniski aizpildīts saskaņotais paziņojums, ir līdzvērtīgs dokuments tā drukātajai versijai.

Vairāk informācijas par saskaņotajiem paziņojumiem: www.ltab.lv/spapp.  

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI