Galvenokārt saremontēto bedru apjoms samazinājies uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ar lielāko satiksmes intensitāti jeb uz tiem autoceļiem, kuriem ir noteikta A un B uzturēšanas klase. Proti, par 30% tas ir samazinājies uz valsts autoceļiem ar noteiktu A uzturēšanas klasi un par 26% B uzturēšanas klases autoceļiem.
Šogad bedru remontdarbi Zemgales reģionā veikti vairāk nekā 17 tūkst. m2 , kas ir par 46% mazāk nekā salīdzinājumā ar pagājušā gada tādu pašu periodu, Vidzemes reģionā veikti 35 tūkst. m2 apjomā, kas ir par 37% mazāk nekā pērn. Savukārt Rīgas un Latgales reģionā bedru remontdarbu apjoms samazinājies par 17%, Rīgas reģionā šogad bedres saremontētas 33 tūkst. m2 un Latgales reģionā 24 tūkst. m2 apjomā, turpretī Kurzemes reģionā 39 tūkst. m2, kas ir par 12 % vairāk nekā 2020.gadā.
Bedru veidošanās uz asfaltētajiem autoceļiem ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, autoceļa seguma vecuma, satiksmes intensitātes, laika apstākļiem. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.
Atgādinām, ka autoceļu uzturēšanas darbiem ikviens var sekot līdzi tiešsaistes režīmā aplikācijā Waze un VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” mājaslapas kartē (www.lau.lv). Aicinām informēt par ceļu stāvokli VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Satiksmes informācijas centru, zvanot pa diennakts bezmaksas tālruni 8000 5555.
*1. janvāris–30. jūnijs