Nesen Eiropas Komisija publicēja pētījumu, kas paredzēja izpētīt obligāta atgriešana reģistrācijas dalībvalstī ik pēc astoņām nedēļām, kā arī atsevišķi nosacījumi kombinēto pārvadājumu veikšanai. Publicētajā pētījumā, kur tika vērtēta ietekme uz klimatu, vidi un vienoto tirgu un tika secināts, ka ar 2023. gadu būs vērojams papildus 2,9 miljonu tonnu Co2 emisiju pieaugums. Vienlaikus secināts, ka pie dažādiem scenārijiem šis pieaugums var būt pat lielāks ņemot vērā šo jauno regulējumu. Eiropas Komisija vērtēs tālāko rīcību un iespējamos rīcības scenārijus šajā virzienā.
"Eiropas Savienībai ir jāievēro pašas noteiktie politikas virzieni un ir nepamatoti un videi nedraudzīgi regulējumā noteikt, ka kravas transportlīdzekļiem regulāri ir jāatgriežas savā mītnes zemē tukšiem, bez kravas. Pirmkārt, tas Latvijas kravas pārvadātājus nostāda nelabvēlīgā konkurences situācijā Eiropas vienotajā tirgū, sadārdzina preču pārvadāšanas izmaksas un negatīvi ietekmē mūsu valsts ekonomikas konkurētspēju kopumā. Otrkārt, tukšu kravas automašīnu braukšana ievērojami palielina ietekmi uz vidi," komentē Satiksmes ministrs Tālis Linkaits, norādot, ka pēdējā gada laikā par šiem probēmjautājumiem jau ir bijušas Eiropas līmeņa sarunas.
Lietuva, Bulgārija, Rumānija, Kipra, Malta, Ungārija, Polija jau ir iesniegušas savus pieteikumus apstrīdot virkni pretrunīgo Mobilitātes pakotnes normu un vakar arī Igaunijas valdība ir lēmusi par dalību šajā procesā, vienlaikus tas neizslēdz vēl citu valstu iestāšanos tiesvedības procesā.
Latvijas Republiku Eiropas Savienības tiesā pārstāv Tieslietu ministrija.
Iepazīties ar Eiropas Komisijas veikto pētījumu var šeit: https://bit.ly/2O2D31H