DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 7 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Tava drošība
1
1

PTAC un ECC Latvia iesaka: “Atvaļinājums bez stresa: ko ņemt vērā un ko darīt, ja kaut kas noiet greizi?”

FOTO: Freepik.

Atvaļinājums vasarā daudziem ir gada skaistākais laiks, taču dažreiz tas var sagādāt arī nepatīkamus pārsteigumus. It īpaši, ja sniegtie tūrisma pakalpojumi, piemēram, naktsmītnes, transports vai ēdināšana, neatbilst gaidām. Tomēr labā ziņa ir tā, ka daudzas problēmas ir novēršamas. Šajā publikācijā atradīsiet praktiskus padomus, kā nepieļaut, lai atvaļinājums tiktu sabojāts, un ko darīt, ja rodas sarežģījumi.

Rūpīga sagatavošanās – mierīga atvaļinājuma atslēga

  • Uzmanīgi izvēlieties atvaļinājuma vietu

Neuzķerieties uz krāpniekiem un vienmēr rūpīgi apdomājiet, pirms veicat rezervāciju. Izvēloties naktsmītnes, iesakām dot priekšroku pārbaudītām rezervēšanas platformām ar uzticamām atsauksmēm. Izvairieties no piedāvājumiem, kas tiek izplatīti sociālajos tīklos vai nezināmās vietnēs, īpaši, ja cenas ir nepamatoti zemas vai tūrisma pakalpojumu sniedzējs nav skaidri norādīts.

  • Neuzticieties tikai bildēm un informācijai piedāvājumā

Tās var neatspoguļot īstenību. Vienmēr izlasiet atsauksmes vairākos portālos un pievērsiet uzmanību viesu īstajām fotogrāfijām. Tās bieži atklāj naktsmītnes patieso stāvokli un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Ja naktsmītnes rezervējat atsevišķi, piemēram, caur mazāk zināmu portālu vai tieši internetā, ir vērts veikt papildu pārbaudi. Pārbaudiet adresi, izmantojot satelīta skatu kartēs. Tādējādi varat pārliecināties, vai vieta patiešām pastāv. Ir gadījumi, kad tūristi pēc ierašanās atklāj, ka viņu rezervācija ir tikai pamests lauks un viņi ir kļuvuši par krāpšanas upuriem.

  • Ceļojumu dokumenti

Neaizmirstiet iepriekš pārbaudīt, vai jūsu ceļojumu dokumenti ir derīgi un vai tā termiņš nebeidzas tuvākajā laikā. Aktuālo informāciju par vīzu un pasu prasībām atsevišķām valstīm varat atrast Ārlietu ministrijas oficiālajā tīmekļvietnē. Nepaļaujieties tikai uz ceļojumu aģentūru, kura var sniegt ceļotājiem tikai vispārīgu informāciju par pasu un vīzu prasībām. Pirms ceļojuma izveidojiet kopijas visiem svarīgiem dokumentiem (pasei, ID kartei, vīzai, apdrošināšanai) un glabājiet tās atsevišķi no oriģināliem. Zaudējuma vai zādzības gadījumā tas ievērojami atvieglos saziņu ar vietējo policiju vai konsulātu.

  • Apdrošināšana nav tikai formalitāte

Pirms ceļojuma pārbaudiet, ko sedz jūsu ceļojumu apdrošināšana. Papildus medicīniskajiem izdevumiem pārliecinieties, vai jūsu apdrošināšana sedz arī ceļojuma atcelšanu un bagāžas nozaudēšanu vai bojājumus. Pareizi izvēlēta apdrošināšana var ietaupīt simtiem eiro un daudz stresa.

  • Medikamenti

Ja regulāri lietojat medikamentus, iepakojiet pietiekami daudz visam uzturēšanās laikam. Īpašu medikamentu vai hroniskas slimības gadījumā neaizmirstiet paņemt līdzi ārsta izziņu, it īpaši, ja ceļojat ārpus ES, kur recepšu zāles var tikt stingrāk kontrolētas. Glabājiet medikamentus rokas bagāžā, lai tie vienmēr būtu pie rokas un, lai izvairītos no sarežģījumiem, ja reģistrētā bagāža tiek pazaudēta.

  • Bagāža

Uz katra kofera norādiet savu vārdu un adresi. Vienmēr ņemiet līdzi svarīgas un vērtīgas lietas, piemēram, dokumentus, naudu, elektroniku vai iepriekš minētos medikamentus rokas bagāžā. Bagāžas aizkavēšanās vai pazaudēšanas gadījumā jums viss nepieciešamais būs pa rokai.

  • Plānojiet laikus

Neatkarīgi no tā, vai dodaties uz lidostu, dzelzceļa staciju vai autobusu, vienmēr atvēliet pietiekami daudz laika. Satiksmes sastrēgumi, ceļu slēgšana vai citi neparedzēti apstākļi var radīt kavēšanos, kas var maksāt jums lidojumu un visu atvaļinājumu.

Sūdzības par ceļojumu: jūsu tiesības un rīcība

Ja ceļojat ar ceļojumu aģentūru, jums ir zināmas priekšrocības. Ceļojumu aģentūra ir atbildīga par visiem ceļojuma ietvaros sniegtajiem pakalpojumiem, piemēram, transportu, naktsmītnēm, ēdināšanu, gida pakalpojumiem vai ekskursijām, kas iekļautas ceļojuma cenā.

Ja kaut kas nav kārtībā, iegūstiet pierādījumus, piemēram, fotogrāfijas, video vai citu ceļotāju liecības. Sazinieties ar pārstāvi uzturēšanās vietā un uzstājiet uz sūdzības reģistrēšanu. Ja problēma netiek atrisināta, pēc atgriešanās varat iesniegt rakstisku sūdzību ceļojumu aģentūrai.

Prasības par trūkumiem ceļojuma laikā:

  • Jums ir tiesības prasīt novērst trūkumus sniegtajos pakalpojumos uz vietas vai saņemt citu pakalpojumu ar vienādu vai augstāku kvalitāti.
  • Ja tika sniegts zemākas kvalitātes pakalpojums, jūs varat pieprasīt saprātīgu cenas samazinājumu.
  • Ja ceļojumu aģentūra nepilda iepriekš minētās saistības, jums ir tiesības pašam novērst situāciju un pieprasīt no ceļojumu aģentūras atlīdzību par pamatoti radušajiem izdevumiem.
  • Būtisku trūkumu gadījumā (piemēram, galamērķa maiņa vai nopietni higiēnas trūkumi), jūs varat atteikties no līguma un pieprasīt saprātīgu cenas samazinājumu par tūrisma pakalpojumiem, kas netika sniegti pareizi un savlaicīgi.

Sūdzības, ja naktsmītne ir rezervēta atsevišķi (piemēram, Booking, Airbnb utt.):

Pierādījumi ir galvenais arī šajā gadījumā, tāpēc dokumentējiet visu un nekavējoties ziņojiet par problēmu. Vispirms sazinieties ar reģistratūras darbinieku vai īpašuma pārvaldnieku un pieprasiet novērst trūkumus. Ja trūkumi netiek novērsti, sazinieties ar naktsmītnes īpašnieku vai starpnieku. Jums ir tiesības saņemt alternatīvu naktsmītni vai atlaidi cenai, ko samaksājāt par naktsmītni.

Ko darīt, ja saviem spēkiem problēmu nevarat atrisināt

Atvaļinājumam nav jābūt nevainojamam, taču tam noteikti nevajadzētu būt stresa avotam. Ja iepriekš uzzināsiet svarīgu informāciju, apdrošināsieties pret lielākajiem riskiem un zināsiet, ko darīt sarežģījumu gadījumā, jūs vieglāk tiksiet galā ar negaidītām situācijām.

Ja jums ir problēmas ar ārvalstu naktsmītnes sniedzēju vai ar ceļojumu, kas iegādāts no ārvalstu ceļojumu aģentūras, aicinām sazināties ar Eiropas patērētāju informēšanas centru – ECC Latvia.

Ja strīds ir ar uzņēmumu, kas atrodas Latvijā (piemēram, Latvijas naktsmītne vai ceļojumu aģentūra), aicinām sazināties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI