Grozījumi noteic, ka valsts budžeta iestādēs, izsniedzot attaisnojuma dokumentu (rēķinu) samaksāšanai par precēm vai pakalpojumiem, no 2025.gada savstarpējie rēķini būs jānoformē kā strukturēti elektroniskie rēķini.
Savukārt no 2026.gada e-rēķini savstarpējos darījumos obligāti būs jāizmanto visiem Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem.
Ar grozījumiem noteikti gadījumi, kad drīkstēs atkāpties no obligātās prasības par e-rēķina noformēšanu. Tas attieksies uz darījumiem, kad uzņēmumi samaksu par darījumiem apliecina ar kases čeku vai kvīti, kas reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā (VID), un darījumiem, kas saistīti ar valsts noslēpuma objektiem.
Kārtību, kādā organizē un īsteno e-rēķina apriti un kā rēķinu dati jāiesniedz VID, noteiks Ministru kabinets.
Lai no 2026.gada nodokļu maksātāji varētu izpildīt prasību par obligāto iekšzemes e-rēķinu apriti un šo rēķinu datu nodošanu VID, uzņēmējiem būs nodrošināta iespēja datus nodokļu administrācijai nosūtīt bez maksas, izmantojot e-adresi vai Elektroniskās deklarēšanas sistēmu.
Iepriekš Finanšu ministrijas pārstāvji deputātus par grozījumu virzību Saeimā atbildīgajā Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā informēja, ka obligāta e-rēķinu ieviešana ir saistīta ar Valsts kases grāmatvedības uzskaites vienotā pakalpojumu centra izveidi, kas sāks darboties no nākamā gada, kā arī šis ir viens no ēnu ekonomikas ierobežošanas pasākumiem.