DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. oktobrī, 2021
Lasīšanai: 8 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika
3
3

Nosacījumi saimniecisko un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai ārkārtējās situācijas laikā

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Freepik

Ņemot vērā straujo Covid-19 infekcijas izplatīšanos un pieaugošo veselības nozares pārslodzi, kā arī lai apturētu straujo Covid-19 infekcijas pieauguma un veselības sistēmas noslodzes pieauguma tendenci un novēršamās mirstības mazināšanu, vienlaikus nodrošinot svarīgu valsts funkciju un pakalpojumu nepārtrauktību, Ministru kabinets lēmis izsludināt visā valsts teritorijā ārkārtējo situāciju no š.g. 11. oktobra līdz 2022. gada 11. janvārim.

Ārkārtējās situācijas laikā cita starpā tiek ieviesti pastiprināti epidemioloģiskās drošības pasākumi saimniecisko pakalpojumu, tostarp sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā ar mērķi mazināt cilvēku kontaktēšanos un līdz ar to Covid-19 inficēšanās riskus, jo īpaši nevakcinētu un nepārslimojušu cilvēku kontaktēšanos.

Apstiprinot Ministru kabineta rīkojumu “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”, valdība lēmusi samazināt cilvēku pulcēšanās iespējas un līdz ar to inficēšanās ar Covid-19 risku, nosakot sekojošus drošības pasākumus saimniecisko pakalpojumu un ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai laika posmam no š.g. 11.oktobra līdz 2022. gada 11.janvārim. 

Nosacījumi paredz, ka darba devējs iespēju robežās organizē darbu tā, lai klātienē darba pienākumus veiktu tikai tie darbinieki, kuri nodrošina darbu nepārtrauktību un nevar to veikt attālināti savā dzīvesvietā. Savukārt, darbinieki, kas nav pilnībā vakcinēti vai pārslimojuši darba vietā telpās klātienē atrodas tikai ar darba devēja norīkojumu un darbiniekam nav Covid-19 inficēšanās pazīmes vai aizdomas par inficēšanos ar Covid-19, kā arī ir testēšanas sertifikāts vai ne agrāk kā 6 stundas pirms darba pienākumu uzsākšanas veikts antigēna tests, kas ir negatīvs. Prasību par testa veikšanu var neattiecināt uz darbiniekiem, kam, veicot savus darba pienākumus, ir nebūtisks risks nonākt kontaktā ar citiem darbiniekiem vai apmeklētājiem gan darba vietā, gan koplietošanas telpās. 

Vienlaicīgi paredzēti stingri epidemioloģiskās drošības pasākumi pakalpojumu sniegšanai un pasākumu norisei epidemioloģiski drošā vidē, tai skaitā sejas masku lietošana, distances ievērošana, darba laika ierobežojumi, platības nosacījumi uz vienu personu, kopējais personu skaita ierobežojums un pasākumu norisi tikai fiksētās sēdvietās. Ierobežojumi netiks attiecināti tikai uz pakalpojumiem, kas ir vitāli nozīmīgi cilvēku sadzīvei vai ir saistīti ar cilvēku pamattiesību īstenošanu.

Saimniecisko pakalpojumu sniegšana

Lai saimnieciskā pakalpojuma sniegšanu padarītu pēc iespējas drošāku, saimnieciskos pakalpojumus, piemēram, skaistumkopšanas pakalpojumus, tirdzniecības izstādes, remontdarbnīcas, ķīmiskās tīrītavas, fotopakalpojumus, ar atrakcijām saistītus pakalpojumus ārtelpās u.c., turpmāk var sniegt epidemioloģiski drošā vidē (pakalpojuma sniedzējs un saņēmējs ir ar derīgu sadarbspējīgu Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu).

Papildus minētajām vispārējām epidemioloģiskās drošības prasībām saimnieciskā pakalpojuma sniedzējam pakalpojuma sniegšanas vietā vienam apmeklētājam jānodrošina ne mazāk kā 15 m2 no publiski pieejamās telpu platības, savukārt ārtelpās jānodrošina pietiekama platība, lai būtu iespējams ievērot 2 metru distanci starp individuāliem apmeklētājiem vai mājsaimniecībām. Saimnieciskā pakalpojuma sniegšanas vietā, kur vienam apmeklētājam publiski pieejamā telpu platība ir mazāka par 15 m2, vienlaikus var atrasties tikai viens apmeklētājs. Tāpat pakalpojuma sniegšanas vietā jānodrošina 2 metru distance starp individuāliem apmeklētājiem vai mājsaimniecībām. Izstāžu norises vietās eju platumam starp izstāžu stendu rindām vai distancei starp vairākām vienā telpā esošām pakalpojuma sniegšanas vietām ir jābūt vismaz trīs metriem.

Lai mazinātu cilvēku kontaktēšanos izklaides pakalpojumu sniegšanas vietās, tiek aizliegts sniegt saimnieciskos pakalpojumus, kas saistīti ar izklaidi un atrakcijām iekštelpās (tostarp akvaparkos, izklaides un atrakciju centros, batutu parkos).

Bez sadarbspējīga sertifikāta uzrādīšanas var individuāli vai vienas mājsaimniecības ietvaros klātienē saņemt pakalpojumus, ja pakalpojuma sniedzējam ir vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts un pakalpojuma sniegšanas telpā neatrodas citas personas, vai brīvā dabā klātienē, ja pakalpojuma sniedzējam, kas nonāk saskarē ar apmeklētājiem, ir derīgs sadarbspējīgs sertifikāts.

Tāpat no š.g. 11.oktobra turpmākos trīs mēnešus brīvdienās un svētku dienās aizliegta tirdzniecības pakalpojumu sniegšana tirdzniecības centros (telpu platība virs 1500 m2 un vairāk kā 5 tirdzniecības vietas), izņemot zemāk minētajās pirmās nepieciešamības tirdzniecības un saimniecisko pakalpojumu sniegšanas vietās.

Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana

Lai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu padarītu pēc iespējas epidemioloģiski drošāku, tos turpmāk gan iekštelpās, gan arī ārtelpās var sniegt epidemioloģiski drošā vidē (pakalpojuma sniedzējs un saņēmējs ir ar derīgu sadarbspējīgu Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu).

Papildus jau iepriekš noteiktajām vispārējām epidemioloģiskās drošības prasībām sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietā jānodrošina, ka pie viena galdiņa atrodas ne vairāk kā četras personas un starp galdiņiem ir vismaz 3 metru attālums, ja vien starp galdiņiem nav izveidota norobežojoša siena.

Savukārt, ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma sniegšanas vietā atrodas gan apmeklētāji ar derīgu sadarbspējīgu Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu, gan arī vecāki ar derīgu sadarbspējīgu Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu kopā ar bērniem līdz 12 g.v. bez sertifikāta vai no 12 g.v. ar Covid-19 testa sertifikātu vai izglītības iestādē veiktu testu, kas nav vecāks par 72 stundām un ir negatīvs, plūsmām jābūt nodalītām laikā vai telpā: telpai ir jābūt norobežotai (piemēram, ar sienu vai norobežojošu lentu un 2 metru distanci) un šīs divas apmeklētāju plūsmas nepārklājas.

Sabiedriskās ēdināšana pakalpojumus valsts akciju sabiedrības "Starptautiskā lidosta "Rīga"" lidostas termināļiem var sniegt, ja ir nodrošināts, ka starp personām, kas sēž pie dažādiem galdiņiem, ir 2 metru attālums, ja starp galdiņiem nav izveidota norobežojoša siena un pie viena galdiņa atrodas ne vairāk kā četri apmeklētāji, kas nav vienas mājsaimniecības locekļi.

Savukārt ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu sporta komandu dalībniekiem to uzturēšanās vietā sniedz, ievērojot, ka personu grupas, kurām nav ikdienas saskares, tiek nodalītas atsevišķās plūsmās, kas nepārklājas.

Bez sadarbspējīga sertifikāta uzrādīšanas var saņemt ēdienu līdzņemšanai, ja pakalpojuma sniedzējam, kas nonāk ciešā kontaktā ar pakalpojuma saņēmēju ir derīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sadarbspējīgs sertifikāts. Šajā gadījumā pakalpojuma saņemšanas vietā  vienai personai jānodrošina ne mazāk kā 15 m2 no publiski pieejamo iekštelpu platības un visām personām jāievēro distance un jālieto sejas maskas.

Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji, izņemot ēdināšanu līdzņemšanai un valsts akciju sabiedrības “Starptautiskā lidosta “Rīga” lidostas termināļos, darbu uzsāk ne agrāk kā plkst.6:00 un beidz ne vēlāk kā plkst. 21:00.

Pilnībā vakcinētu vai pārslimojušu vecāku pavadībā pakalpojumus, tai skaitā, skaistumkopšanas, ēdināšanas u.c. pakalpojumus var saņemt arī bērni līdz 12 gadu vecumam bez sadarbspējīga sertifikāta un bērni no 12 gadu vecuma ar sadarbspējīgu sertifikātu vai izglītības iestādē veiktu Covid-19 testu, kas nav vecāks par 72 stundām.

Detalizēti ar nosacījumiem saimniecisko un ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai var iepazīties Ministru kabineta 08.10.2021 rīkojumā “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”.

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI