Labdien! Ceturtdien, 7. novembrī, Saeimas deputāti otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus likumā “Par fizisko personu atbrīvošanu no parādsaistībām”. Grozījumi palīdzēs atjaunot fizisko personu maksātspēju. Kur atrast pilnu informāciju?
Plašāku informāciju par likumprojektu “Grozījumi Fiziskās personas atbrīvošanas no parādsaistībām likumā” var meklēt Saeimas tīmekļvietnē.
Tur pie Saeimas sēdes dokumentiem atradīsiet likumprojekta tekstu un anotāciju, kā arī atbildīgās komisijas atzinumu 1. lasījumam, stenogrammu 1. lasījumam, priekšlikumu tabulu 2. lasījumam un atbildīgās komisijas dokumentus.
UZZIŅAI
Saeima ir Latvijas Republikas likumdevējs. Tai vienīgajai no valsts institūcijām ir tiesības pieņemt likumus. Iesniegt likumprojektus izskatīšanai Saeimā var Valsts prezidents, Ministru kabinets, Saeimas komisijas, ne mazāk kā pieci deputāti, kā arī – Satversmē paredzētajos gadījumos un kārtībā – viena desmitā daļa vēlētāju.
Likumprojektus iesniedz Saeimas Prezidijam. Saeimas sēdē Prezidijs ziņo par saņemtajiem likumprojektiem, un parlaments lemj, vai likumprojektu nodot komisijai, kura turpmāk būs atbildīga par likumprojekta virzību.
Lai likums stātos spēkā, tā projekts gan komisijā, gan Saeimas sēdē jāizskata trijos lasījumos vai dažos gadījumos – divos lasījumos. Divos lasījumos Saeima skata likumprojektus, kurus ir atzinusi par steidzamiem. Tāpat divos lasījumos skata valsts budžeta likuma projektu, vidēja termiņa budžeta ietvara likuma projektu un grozījumus šajos likumos, kā arī likumprojektus, kas paredz starptautisko līgumu apstiprināšanu.
Pirmajā lasījumā par likumprojektu komisijā un Saeimas sēdē lemj konceptuāli. Tas nozīmē, ka likumprojektu vērtē kopumā un tā tekstā vēl neveic izmaiņas. Komisijas sēdēs apspriešanā ir iesaistīti ne tikai deputāti un atbildīgās valsts iestādes, bet arī nozares eksperti un sabiedrības pārstāvji. Taču tiesības lemt par atbalstu likumprojektam ir tikai atbildīgās komisijas deputātiem.
Skatot likumprojektu Saeimas sēdē, parlamentārieši lēmumu pieņem ar klātesošo deputātu balsu vairākumu. Balsošanā jāpiedalās vismaz pusei deputātu (ne mazāk kā 50 deputātiem). Kad likumprojekts atbalstīts Saeimas sēdē, parlaments nosaka priekšlikumu iesniegšanas termiņu turpmākajiem lasījumiem.
Nākamajos divos lasījumos gan komisijā, gan Saeimas sēdē deputāti debatē par priekšlikumiem, kuri iesniegti par atsevišķiem pantiem vai to daļām. Priekšlikumus par grozījumiem likumprojektā var iesniegt Saeimas komisija, frakcija un deputāti. Šādas tiesības ir arī Valsts prezidentam, Ministru prezidentam, Ministru prezidenta biedram, ministriem un ministra pilnvarojumā arī ministriju parlamentārajiem sekretāriem, kā arī tiesībsargam. Priekšlikumus, kas attiecas uz likumdošanas tehniku, kodifikāciju un piedāvātās redakcijas atbilstību citiem likumiem, iesniedz Saeimas Juridiskais birojs. Pēc noteiktā termiņa priekšlikumus likumprojektam var pievienot vienīgi atbildīgā komisija. Kad visi iesniegtie priekšlikumi izskatīti, deputāti balso par likumprojektu kopumā.
Lai Saeimā pieņemtais likums stātos spēkā, tas jāizsludina Valsts prezidentam. Likums stājas spēkā 14 dienas pēc tā izsludināšanas, ja likumā nav noteikts cits termiņš.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!