“Ar grozījumiem paredzēts ieviest vairākus būtiskus jauninājumus, kas samazinās papīra dokumentu apriti un atvieglos uzņēmumu ikdienas darbu. Attiecībā uz e-rēķiniem tiks skaidrots, kas ir avansa jeb priekšapmaksas rēķins un korektīvais rēķins. Nosakot skaidrāku šo e-rēķinu klasifikāciju, tas palīdzēs lietotājiem vienveidīgi piemērot strukturētos e-rēķinus un mazinās neskaidrības praksē. Tāpat izmaiņas skars inventarizācijas procesu, jo paredzēta iespēja plašāk izmantot digitālos risinājumus pārskata gada slēguma inventarizācijas procesā. Attiecīgi tiks veicināta efektīvāka inventarizācija, izmantojot IT sistēmas,” skaidro Finanšu ministrijas valsts sekretāre Baiba Bāne.
Tāpat grozījumos noteiktas vienkāršākas prasības ārvalstu rēķiniem, proti, samazinātas prasības grāmatvedības attaisnojuma dokumentiem, kas attiecas uz ārvalstu saimniecisko darījumu dalībnieku izsniegtiem rēķiniem. Tas mazinās birokrātisko slogu uzņēmumiem, kā arī radīs mazāk neskaidrību darījumos ar ārvalstu partneriem. Vienlaikus tiek atvieglota arī preču piegādes dokumentu reģistrācija, ieviešot vienkāršāku kārtību elektroniski sagatavotu pavaddokumentu reģistrēšanai, kas sniegs praktiskus ieguvumus uzņēmumiem ar digitalizētu loģistiku.
Plānotās izmaiņas kopumā veicinās grāmatvedības procesu modernizāciju, uzlabos to efektivitāti un saprotamību, mazinās administratīvo slogu uzņēmumiem un to grāmatvežiem, kā arī sekmēs digitalizācijas attīstību, radot ērtākas un praktiski piemērojamas prasības ikdienas darbā.