DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. aprīlī, 2024
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,8 % 

2024. gada martā, salīdzinot ar 2023. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,8 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,7 %, autodegvielas – palielinājās par 11,9 %. 

Salīdzinot ar 2023. gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19,0 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,5 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 24,9 %), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa, kā arī metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 15,3 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,4 %). 

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,9 %. 

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m. 

2024. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 11,1 %. 

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 3,3 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,3 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču (par 3,2 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 2,6 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). 

2024. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,1 %. 

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības 

(salīdzināmajās cenās) 

 

2024. g. marts %, 

salīdzinot ar 

2024. g. februāri (sezonāli koriģēts) 

2023. g. martu (kalendāri koriģēts) 

Pavisam mazumtirdzniecība 

101,0 

102,8 

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm 

98,6 

105,0 

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā 

99,0 

98,3 

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces 

99,2 

75,1 

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos  

101,3 

108,5 

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība 

97,8 

93,7 

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība  

97,4 

84,7 

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība  

103,3 

102,9 

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība  

96,8 

106,1 

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība 

99,3 

104,2 

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība 

102,3 

119,0 

mazumtirdzniecība stendos un tirgos 

98,0 

90,6 

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos 

98,0 

101,7 

autodegvielas mazumtirdzniecība  

111,1 

111,9 

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”. 

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI