Salīdzinot ar 2023. gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19,0 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,5 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 24,9 %), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa, kā arī metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 15,3 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,4 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,9 %.
2024. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 11,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 3,3 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,3 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču (par 3,2 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 2,6 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,2 %).
2024. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,1 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
|
2024. g. marts %, salīdzinot ar |
|
2024. g. februāri (sezonāli koriģēts) |
2023. g. martu (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
101,0 |
102,8 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
98,6 |
105,0 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
99,0 |
98,3 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
99,2 |
75,1 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
101,3 |
108,5 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
97,8 |
93,7 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
97,4 |
84,7 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
103,3 |
102,9 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
96,8 |
106,1 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
99,3 |
104,2 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
102,3 |
119,0 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
98,0 |
90,6 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
98,0 |
101,7 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
111,1 |
111,9 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.