SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
25. oktobrī, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
1
2
1
2

Precizētas prasības tehniskajai apskatei un kontrolei uz ceļiem

Stājas spēkā 25.10.2019.

FOTO: Edijs Pālens, LETA

Šodien, 25. oktobrī, stājas spēkā grozījumi noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa. Noteikumos precizēts, kāda veida gaismas avotus ir atļauts uzstādīt lukturos, kā arī noteikts aizliegums aprīkot kravas automobiļu priekšējās ass riteņus ar atjaunotām riepām. Ar izmaiņām vērts iepazīties arī tiem autovadītājiem, kuri savā transportlīdzeklī kā degvielu izmanto dabasgāzi: šo spēkratu pārbaudēm no 2021. gada paredzētas papildu prasības. 

Grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 295 “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa” veikti, ņemot vērā mūsdienu tehnoloģiju attīstību. Tās ietekmē pastāvīgi mainās un pilnveidojas arī transportlīdzekļu uzbūve un konstrukcija, kam attiecīgi jāpielāgo tehnisko pārbaužu noteikumi.

Piemēram, saturiski ir pilnveidotas līdz šim neskaidrās tiesību normas attiecībā uz transportlīdzekļu lukturu uzbūvi, precizējot, kāda veida gaismas avotus ir atļauts uzstādīt. Tas attiecas uz gabarītlukturiem, kontūrgaismas lukturiem un dienas gaitas lukturiem, bremžu lukturiem, virzienrādītāju lukturiem un pagriešanās gaismu lukturiem, priekšējiem un aizmugurējiem miglas lukturiem, kā arī atpakaļgaitas lukturiem.

Noteikumos redakcionāli precizēts regulējums par stāvbremzes efektivitāti, par bremžu lukturu uzstādīšanu un to slēgumu, par sakabes ierīci, kā arī to, kāds būs paraugs protokolam, kurā fiksēta tehniskā kontrole uz ceļa.

Tāpat līdz ar grozījumiem noteikumos turpmāk aizliegts aprīkot kravas automobiļu priekšējās ass riteņus ar atjaunotām riepām – kā tas jau līdz šim bija noteikts autobusiem.

Ja kā degviela tiek izmantota dabasgāze

Līdz ar grozījumiem Latvijas regulējumā tiek pārņemtas starptautiski atzītas prasības attiecībā uz saspiestās dabasgāzes un sašķidrinātās dabasgāzes degvielas tvertņu un degvielas sistēmas periodiskajām pārbaudēm.

Grozījumu projekta anotācijā norādīts, ka pēdējos desmit gados pasaulē un Eiropas Savienībā ievērojami pieaug ar dabasgāzi darbināmu automašīnu skaits, kas ir ievērojami ekoloģiskāks transportlīdzeklis nekā ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmie, bet, ņemot vērā papildu riskus, kādus rada lielais spiediens saspiestās dabasgāzes uzglabāšanas tvertnēs, tām ir nepieciešamas specifiskas un regulāras pārbaudes.

Grozījumi papildina prasības attiecībā uz gāzes barošanas iekārtu. Piemēram, cita starpā noteikts, ka saspiestas dabasgāzes balonam jābūt veiktai periodiskajai pārbaudei atbilstošā inspicēšanas institūcijā ne retāk kā reizi 48 mēnešos pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas uzsākšanas ar motoram uzstādītu SDG barošanas iekārtu, kā arī nosaka prasību izpildes vērtēšanas kritērijus. Plašāku informāciju var skatīt noteikumu 1. pielikuma II sadaļas 6.1.3. koda A7 daļā.

Prasībām, kas attiecas uz papildu transportlīdzekļu pārbaudēm, kuros kā degviela tiek izmantota dabasgāze, ir noteikts pārejas periods, un tās stāsies spēkā 2021. gada 1. janvārī.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU