NORISES
>
Notikumi, problēmas, aktuālas tēmas
TĒMAS
20. augustā, 2019
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Ziņa
TĒMA: Pensijas
5
5

Kā pensijas un pabalstus saņems darbību pārtraukušās “PNB bankas” klienti

Ja “PNB bankas” kontā ir palikušas neizņemtas pensijas vai pabalsti, sākot no 22. augusta, tos izmaksās banka “Citadele”.

FOTO: Zane Bitere, LETA

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) no 16. augusta vairs nepārskaita pensijas un pabalstus uz VSAA klientu kontiem “PNB bankā”, kuras darbība ir pārtraukta. Kā klienti saņems gan savu pensiju un pabalstu naudu, kas palikusi šajā bankā, gan turpmākos regulāros maksājumus, skaidro VSAA.

Informācija klientiem par to, kā tiks nodrošināti pensiju un pabalstu maksājumi, regulāri tiek aktualizēta VSAA mājaslapā. Vispirms ir nošķiramas divas situācijas, norāda VSAA preses sekretāre Iveta Daine: viena attiecas uz pabalstu un pensijas naudu, kas palikusi “PNB bankas” kontā, tātad cilvēks to nav izņēmis, otra – kā un kur cilvēki varēs saņemt šos maksājumus turpmāk.

Kas jādara, lai saņemtu no “PNB bankas” konta neizņemtu VSAA maksājumu

Ja “PNB bankas” kontā ir palikušas neizņemtas pensijas vai pabalsti, sākot no 22. augusta, tos izmaksās AS “Citadele banka”. Tā ir šīs nedēļas ceturtdiena.

Bijušajiem “PNB bankas” klientiem, kuriem jau ir konts bankā “Citadele” (ikdienas norēķinu vai debeta konts, bet neder depozīta konts, krājkonts, kredīkartes konts), “PNB bankas” kontā palikusī nauda 22. augustā tiks automātiski pārskaitīta uz viņu “Citadeles” kontu. Šajā kontā tiks ieskaitīta arī pensija vai pabalsts par turpmāko periodu, tikai jāinformē VSAA par šo kontu. Klientiem nekur nav jādodas

Tie bijušie “PNB bankas” klienti, kuriem nav konta “Citadelē”, no 22. augusta var doties uz noteiktām “PNB bankas” filiālēm, līdzi ņemot pasi vai personas apliecību (ID karti). Pensija vai pabalsts tiks pārskaitīts uz automātiski atvērto bankas "Citadele" kontu vai jebkuras citas bankas kontu.

Ja iepriekš nav atvērts jauns bankas konts un, ierodoties "PNB bankas" filiālē, klients vēlēsies atlīdzību saņemt bankā "Citadele", būs jānoformē visi nepieciešamie dokumenti konta apkalpošanai. Ikvienam sniegs skaidrojumu par turpmāko procesu, kā saņemt savu "PNB bankā" palikušo naudu.

Ja iepriekš ir atvērts citas bankas konts, tā numurs jāpaņem līdzi uz "PNB bankas" filiāli, un pēc klienta vēlēšanās pensiju vai pabalstu pārskaitīs uzreiz uz šo kontu.

PNB bankā varēs arī aizpildīt iesniegumu VSAA, norādot tās bankas konta numuru, kurā turpmāk vēlas saņemt pensiju vai pabalstus.

AS „PNB Banka” filiāles strādās vēl mēnesi un nepieciešamības gadījumā to darbības laiks tiks pagarināts, savukārt izmaksām varēs pieteikties 5 gadu laikā.

Kas bijušajiem “PNB klientiem” ir jādara, lai pensiju vai pabalstu saņemtu turpmāk

Ir jāiesniedz iesniegums VSAA, norādot jauno kredītiestādes vai Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu. VSAA aicina to izdarīt pēc iespējas ātrāk!

Iesniegumu var iesniegt klātienē jebkurā VSAA nodaļā, vienotajos valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros, nosūtīt pa pastu, elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, uz e-pastu edoc@vsaa.gov.lv vai iesniegt, portālā www.latvija.lv izmantojot e-pakalpojumu Iesniegums iestādei.

Pēc iesnieguma saņemšanas, ja šomēnes vēl bija gaidāma pensija vai pabalsts no VSAA, izmaksu uz jauno kontu VSAA nodrošinās 3 darba dienu laikā.

Pensijas saņēmēji var izmantot iespēju saņemt VSAA maksājumu ar piegādi dzīvesvietā. Pirms to izvēlēties, ieteicams konsultēties VSAA nodaļā par pakalpojuma cenu un piegādes datumu. Ja izvēlas piegādi dzīvesvietā, tad jāiesniedz iesniegums, ka turpmāk vēlas pensiju saņemt ar piegādi dzīvesvietā, norādot adresi. 

Detalizēta AS "Citadele banka" informācija par garantēto atlīdzību izmaksu: https://www.citadele.lv/lv/atbalsts/pnb/

Avots: FKTK

Naudu saņems arī noguldītāji

Tiem, kam “PNB bankā” palika ne tikai pabalsts un pensija, bet arī, piemēram, noguldījumi, ieteicams iepazīties ar informāciju Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājaslapā.

FKTK ir pieņēmusi lēmumu par garantēto atlīdzību izmaksu kārtību “PNB bankas” klientiem, sākot ar š. g. 22. augustu, uzticot garantēto atlīdzību izmaksu veikt bankai “Citadele”. Tādējādi garantēto atlīdzību izmaksas “PNB bankas” klientiem tiks uzsāktas piektajā darbadienā kopš noguldījumu nepieejamības iestāšanās, kuru FKTK konstatēja ar 2019. gada 15. augusta lēmumu.

Saskaņā ar Noguldījumu garantiju likumu garantētajai atlīdzībai ir jābūt pieejamai bankas klientiem, sākot ar astoto darbdienu pēc dienas, kad konstatēta noguldījumu nepieejamība. Katram “PNB bankas” klientam tiks izmaksāta garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro. Garantēto atlīdzību izmaksai ir nepieciešami aptuveni 279 miljoni eiro. Garantētās atlīdzības izmaksas pilnībā veiks no Latvijas Noguldījumu garantiju fonda (NGF), un šim mērķim nebūs nepieciešami līdzekļi no valsts budžeta, uzsver FKTK.

99,2% “PNB bankas” klientu garantētās atlīdzības veidā saņems savus noguldījumus pilnībā. No tiem 95% ir iekšzemes klienti, tikai 4,2% – ārvalstu klienti, norādīts FKTK informācijā.

Garantētā atlīdzība attiecas uz algām, pensijām, bankas klientu noguldījumiem un to procentiem, kas uzkrāti līdz 2019. gada 15. augustam.

Papildu informācija “PNB bankas” klientiem: FKTK informācijas tālrunis: 67774938; “PNB bankas” informācijas tālrunis: 67041100; e-pasts saziņai: pnbbanka@fktk.lv un konsultacijas@vsaa.gov.lv.

Labs saturs
5
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU