E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 25550
Lasīšanai: 3 minūtes
1
1

Distances līguma minimālā pirkuma summa

J
jautā:
10. februārī, 2022
Ēriks

Labdien! Ikdienā bieži jāsastopas ar situāciju, kad iepirkšanās interneta veikalā tiek ierobežota ar noteiktu minimālo summu: 5, 10, 20 vai citreiz pat 40 EUR. T. i., pasūtījumu nemaz nevar veikt, ja pērkamo preču kopsumma ir mazāka par veikala noteikto limitu. Vai nu jāmeklē cits interneta veikals, kurā šāda limita nav, vai grozā jāliek preces, kuras īsti nav vajadzīgas. Vai tas ir likumīgi no tirgotāja puses? Vai tādā veidā tiek ierobežotas manas tiesības iegādāties vēlamo preci? Nav runa par ārkārtas situāciju. Šāda prakse tiek piekopta jau ilgāku laiku. Emocionāla atkāpe: ja tā turpināsies, tad arī parastā (fiziskā) veikalā drīz nevarēs ieiet, ja pie ieejas neapsolīsi, ka veiksi pirkumus vismaz par 10 EUR. Ja vajadzīgs tikai kukulītis maizes vai paciņa piena, vai kārbiņa sērkociņu, vai kāds cits sīkums, tad ko? Jāpaliek ārā vai jāveic pirkumi, kuri nav vajadzīgi? Tātad, rezumējot, lūdzu atbildēt uz jautājumu: vai tiek ierobežotas manas pircēja tiesības iegādāties vēlamo preci, ja interneta veikals nosaka minimālo pasūtījuma limitu naudas izteiksmē? Paldies.

A
atbild:
06. aprīlī, 2022

Iepirkšanos internetā (jeb distances līguma noslēgšanu) reglamentē MK noteikumi Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu”. Ja interneta veikala lietošanas noteikumi ir saskaņā ar šo noteikumu prasībām un ir ievērots Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 6. pantā noteiktais (Netaisnīgi līguma noteikumi), tad patērētāja tiesības nav pārkaptas.

Minimālās iepirkuma summas noteikšana ir attiecīgā komersanta izvēles brīvības un ekonomiskās pamatotības jautājums. Komersants ir tiesīgs noteikt minimālo iepirkšanās summu (distances līguma gadījumā), taču galvenais priekšnosacījums ir skaidra un tieša patērētāja informēšana par šāda nosacījuma esību.

Savukārt patērētājam kā līgumslēdzēju pusei ir brīvas tiesības izvēlēties – iesaistīties šādās līgumiskajās attiecībās vai ne.

Jebkurā gadījumā, ja uzskatāt, ka jūsu kā patērētaja tiesības, iepērkoties kādā konkrētā interneta veikalā, tika pārkaptas, jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar motivētu sūdzību.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 189 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU