Labdien! Pirms diviem gadiem pārdevām dzīvokli, jaunais īpašnieks nepārslēdza atkritumu izvešanas un elektrības līgumus, rēķini pienāk mums. Pakalpojuma sniedzēji ziņo, ka atteikties no līguma nevaram, to var pārslēgt tikai jaunais īpašnieks. Dzīvoklis stāv tukšs, un maksājumi ir mazi, rēķinus apmaksājam, bet nu jau apnicis un arī summa uzaugusi. Īpašnieks neliekas ne zinis, uz ziņām un zvaniem neatbild. Kā rīkoties?
Dzīvokļa īpašuma likuma 10. panta 3. daļa noteic, ka dzīvokļa īpašuma atsavināšanas gadījumā darījuma dalībnieki nekavējoties rakstveidā paziņo dzīvojamās mājas pārvaldniekam par dzīvokļa īpašnieka maiņu. Dzīvokļa īpašuma ieguvējs pēc darījuma noslēgšanas iesniedz īpašuma tiesības apliecinošu dokumentu dzīvojamās mājas pārvaldniekam vai personai, kura atbilstoši pārvaldīšanas līguma noteikumiem kārto mājas lietu.
Tādējādi, ja mājas pārvaldniekam ir jāpaziņo par īpašumtiesību maiņu un jūsu noslēgto līgumu (apsaimniekošanas jomā) vienpusēju izbeigšanu. Pēc tam apsaimniekotāja pienākums ir (neatkarīgi no tā, vai ir noslēgts līgums ar jauno īpašuma ieguvēju vai ne) piestādīt rēķinus par apsaimniekošanu un atkritumu izvešanu jaunajam īpašniekam.
Jautājumā par elektroenerģijas piegādes līguma izbeigšanu jums ir jāvēršas ar iesniegumu AS Sadales tīkls par elektroenerģijas piegādes līguma darbības izbeigšanu. Sadales tīkls uz jūsu iesnieguma pamata izbeigs sadarbības līgumu.
Ja kāds no minētajiem pakalpojuma sniedzējiem atsakās izbeigt šobrīd spēkā esošos līgumus, aicinām vērsties pie tiem ar oficiālu iesniegumu. Pēc oficiālas atbildes saņemšanas, saņemot juridisko konsultāciju, jums būs iespējams izvērtēt apsaimniekotāja un AS Sadales tīkls argumentāciju un nepieciešamības gadījumā vērsties tiesā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!