E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 22957
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Mājoklis

Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas izdevumu segšana

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
10. aprīlī, 2021
Ramona

Situācija ir šāda: nopirku dzīvokli (“hruščovkā”), ierakstīts zemesgrāmatā, zeme ir īpašumā. Dzīvoklī dzīvo ģimene ar bērniem. Īpašuma nodoklis samaksāts, rēķins bija uz jaunā īpašnieka vārda. Par dzīvokli nāk divi atsevišķi rēķini: par komunālajiem pakalpojumiem un par apkuri. Par apkuri rēķins izrakstīts arī dzīvokļa jaunajam saimniekam, problēmu ar rēķiniem nav. Līguma par siltumu nav. Tā kā nav arī parakstīts apsaimniekošanas līgums ar apsaimniekotāju, rēķini izrakstīti bijušajam īpašniekam, bet atsūtīti uz manu e-pastu. Bija gadījumi, kad rēķins e-pastā atsūtīts 20. datumā ar apmaksu līdz 25. datumam. Tagad kādu laiku rēķini nav saņemti. Kādas ir sekas man un iepriekšējam dzīvokļa īpašniekam? Kādos gadījumos apsaimniekotājam ir tiesības nesūtīt rēķinus? Vai kaimiņu apsaimniekošanas līgums manam dzīvoklim ir saistošs (ar katru dzīvokļa īpašnieku atsevišķi noslēgti apsaimniekošanas līgums)?

A
atbild:
13. aprīlī, 2021
Latvijas Zvērinātu advokātu kolēģija
Jolanta Kramerovska, zvērināta advokāte

Saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likuma 10. pantu jums kā dzīvokļa īpašniekam ir pienākums segt dzīvojamās mājas pārvaldīšanas izdevumus; norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu (piemēram, apkure, aukstais ūdens, kanalizācija, sadzīves atkritumu izvešana). Turklāt saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likuma 10. panta 3. daļu jums ir pienākums nekavējoties rakstveidā paziņot dzīvojamās mājas pārvaldniekam par dzīvokļa īpašnieka maiņu un iesniegt īpašuma tiesības apliecinošu dokumentu dzīvojamās mājas pārvaldniekam.

Atbildība par apsaimniekošanas un citu pakalpojumu (kas saistīti ar dzīvokļa īpašumu) apmaksu jums iestājas ar brīdi, kad dzīvokļa īpašums reģistrēts uz jūsu vārda zemesgrāmatā. Lai risinātu jautājumu par nesaņemtiem rēķiniem, jāvēršas pie ēkas pārvaldnieka. Visiem dzīvokļu īpašniekiem ir saistošs pilnvarojuma līgums, ar kuru konkrētajam pārvaldniekam uzdots veikt mājas pārvaldīšanu. Saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likuma 13. panta noteikumiem: “Dzīvokļa īpašnieks atbilstoši viņa dzīvokļa īpašumā ietilpstošās kopīpašuma domājamās daļas apmēram sedz uz dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma pamata noteiktos izdevumus obligāti veicamo dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbību veikšanai, kā arī dzīvokļu īpašnieku kopības noteikto atlīdzību pārvaldniekam par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu, ja tāda paredzēta dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumā.”

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas