E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 22453
Lasīšanai: 4 minūtes
TĒMA: Finanses
1
2
1
2

Kā rīkoties, ja bloķēts bankas konts

J
jautā:
09. februārī, 2021
Kristiāna

Labdien! Uzņēmums tika likvidēts (pēc paša vēlēšanās) 2020. gada beigās, bez jebkādiem parādiem. Savukārt no Valsts kases naudas iemaksas uzņēmuma kontā tika ieskaitītas tikai 2021. gada februārī. Banka un VID tika brīdināti par ienākumiem uzņēmuma kontā, bet banka bloķēja kontu un naudu nav iespējams izņemt. Banka vaino VID, bet VID norāda, ka tas saistīts ar banku. Vai bankai ir tiesības bez brīdinājuma bloķēt kontu? Un kā atgūt naudu no konta?

A
atbild:
08. martā, 2021
Lidija Dārziņa
LV portāls

To, kas būs jāizdara, lai atgūtu naudu no bankas bloķētā konta, varat noskaidrot tikai pati. Nosaucot komunikācijā minētos it kā vainīgos, situācija taču nerisinās. 

Konkrētās kredītiestādes noteikumos tiek paskaidroti konta bloķēšanas iemesli. Parasti tiek noteikts, kādā veidā klients var iesniegt pretenziju bankai.

Ja banka ir bloķējusi kontu, tad tam ir bijis pamats kredītiestādei tiesību aktos noteiktajos pienākumos. Piemēram, iespējams, banka to izdarījusi, pildot Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma prasības.

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) izstrādātie “Ieteikumi noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas un sankciju riska pārvaldīšanas iekšējās kontroles sistēmas izveidei un klientu izpētei” kredītiestādēm un citiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem liecina, cik visaptveroši ir jāvērtē klienti.

1. februārī stājās spēkā FKTK jaunie “Klientu izpētes, klientu padziļinātās izpētes un riska skaitliskā novērtējuma sistēmas izveides un informācijas tehnoloģiju prasību normatīvie noteikumi”, kuri nosaka:

  • klienta izpētes, tostarp padziļinātās izpētes, prasības;
  • klienta riska skaitliskā novērtējuma sistēmas izstrādes un lietošanas prasības;
  • gadījumus, kad iestāde veic klienta padziļināto izpēti, uzsākot darījuma attiecības, kā arī darījuma attiecību laikā vai veicot gadījuma darījumu, un padziļinātās izpētes kārtību un minimālo apjomu;
  • klienta darījumu pastiprinātās uzraudzības prasības;
  • informācijas tehnoloģijas prasības.

Starp kredītiestāžu publiski paustajiem vērojumiem kā biežākie iemesli kontu aizvēršanai ir minēti ne tikai ļaunprātīga un ilgstoša izvairīšanās no nodokļu nomaksas, bet arī saimnieciskās darbības izsīkums un turpinājuma neesamība.

Klientam ir tiesības iesniegt rakstveida pretenziju Latvijas Finanšu nozares asociācijas ombudam. Tā mājaslapā norādīts: asociācijas ombuds izskata strīdus ne tikai par patērētājiem, bet arī par juridiskajām personām. Ja strīds ir par konta slēgšanu pēc bankas iniciatīvas, tad:

  • strīda izskatīšana notiek mutvārdu vai rakstveida procesā;
  • strīda risinājumam ir rekomendējošs raksturs; lēmums pusēm ir saistošs tikai tad, ja puses ir rakstiski piekritušas tam, ka strīda risināšanas rezultāts ir saistošs;
  • strīdu izskata divu mēnešu laikā kopš sūdzības iesniegšanas.
Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 50 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU