Labdien! Uzņēmums tika likvidēts (pēc paša vēlēšanās) 2020. gada beigās, bez jebkādiem parādiem. Savukārt no Valsts kases naudas iemaksas uzņēmuma kontā tika ieskaitītas tikai 2021. gada februārī. Banka un VID tika brīdināti par ienākumiem uzņēmuma kontā, bet banka bloķēja kontu un naudu nav iespējams izņemt. Banka vaino VID, bet VID norāda, ka tas saistīts ar banku. Vai bankai ir tiesības bez brīdinājuma bloķēt kontu? Un kā atgūt naudu no konta?
To, kas būs jāizdara, lai atgūtu naudu no bankas bloķētā konta, varat noskaidrot tikai pati. Nosaucot komunikācijā minētos it kā vainīgos, situācija taču nerisinās.
Konkrētās kredītiestādes noteikumos tiek paskaidroti konta bloķēšanas iemesli. Parasti tiek noteikts, kādā veidā klients var iesniegt pretenziju bankai.
Ja banka ir bloķējusi kontu, tad tam ir bijis pamats kredītiestādei tiesību aktos noteiktajos pienākumos. Piemēram, iespējams, banka to izdarījusi, pildot Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma prasības.
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) izstrādātie “Ieteikumi noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas un sankciju riska pārvaldīšanas iekšējās kontroles sistēmas izveidei un klientu izpētei” kredītiestādēm un citiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem liecina, cik visaptveroši ir jāvērtē klienti.
1. februārī stājās spēkā FKTK jaunie “Klientu izpētes, klientu padziļinātās izpētes un riska skaitliskā novērtējuma sistēmas izveides un informācijas tehnoloģiju prasību normatīvie noteikumi”, kuri nosaka:
Starp kredītiestāžu publiski paustajiem vērojumiem kā biežākie iemesli kontu aizvēršanai ir minēti ne tikai ļaunprātīga un ilgstoša izvairīšanās no nodokļu nomaksas, bet arī saimnieciskās darbības izsīkums un turpinājuma neesamība.
Klientam ir tiesības iesniegt rakstveida pretenziju Latvijas Finanšu nozares asociācijas ombudam. Tā mājaslapā norādīts: asociācijas ombuds izskata strīdus ne tikai par patērētājiem, bet arī par juridiskajām personām. Ja strīds ir par konta slēgšanu pēc bankas iniciatīvas, tad:
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!