Labdien! Pēc saslimšanas ar Covid-19 darba devējs nolēma nepagarināt ar mani darba līgumu no 10.01.2021. Kadru daļas darbiniece man 12.12.2020. telefoniski paziņoja, ka šāda vakance nav nepieciešama un mani darba pienākumi sadalīti starp citiem darbiniekiem. Vai šajā gadījumā to vajadzēja darīt rakstveidā, paziņojot man mēnesi iepriekš? Vai darba tiesiskās attiecības izbeidzas, kā norādīts līgumā, un nekādi iesniegumi/rīkojumi no darba devēja puses nav nepieciešami, lai izbeigtu ar mani darba tiesiskās attiecības?
Darba devējs arī neļāva atgriezties darbā pēc slimības lapas noslēgšanas un līdz darba līguma beigām noformēja atvaļinājumu, kas netika izņemts 2020. gadā.
Darba tiesiskās attiecības darba devējs var izbeigt tikai Darba likumā noteiktajā kārtībā: rakstveidā izsakot uzteikumu, pamatojoties uz kādu no Darba likuma 101. pantā norādītajiem iemesliem, vai pusēm vienojoties, pamatojoties uz minētā likuma 114. pantu. Atkarībā no darba attiecību izbeigšanas pamatojuma ir ievērojami uzteikuma vai vienošanās termiņi, kurus regulē Darba likuma 103. pants. Kā arī noteiktās situācijās, darba attiecības izbeidzot, darbiniekam pienākas atlaišanas pabalsts (Darba likuma 112. pants).
Telefonisks uzņēmuma darbinieka paziņojums par štata vietas likvidēšanu nav uzskatāms par tiesisku darba attiecību izbeigšanas veidu.
Atvaļinājuma izmantošana notiek, pusēm vienojoties.
Jums savu tiesību aizsardzībai var ieteikt nekavējoties vērsties Valsts darba inspekcijā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!