E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 20052
Lasīšanai: 4 minūtes

Lēmuma termiņu var pagarināt, ja iestādei nepieciešama papildu informācija

J
jautā:
07. maijā, 2020
Jolanta

Labdien! Cik ilgā laikā VDEĀVK ir jāizskata iesniegums, kurā tiek apstrīdēts invaliditātes ekspertīzes lēmums? Iesniedzot savu iesniegumu, saņēmu automātisku ziņu, ka ar mani sazināsies nedēļas laikā, lai gan ir pagājis jau mēnesis. Vai likums nosaka, cik ilgā laikā ir jāinformē par lēmuma apstrīdēšanas rezultātiem?

A
atbild:
12. maijā, 2020
Lidija Dārziņa
LV portāls

Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 64. pantam Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (VDEĀVK) pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. Ja objektīvu iemeslu dēļ noteikto termiņu nav iespējams ievērot, iestāde to var pagarināt uz laiku, kas nav ilgāks par četriem mēnešiem no iesnieguma saņemšanas dienas, par to paziņojot iesniedzējam.

Lēmumu var apstrīdēt VDEĀVK vadītājam viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas vadītāja lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā.

VDEĀVK lēmuma pārsūdzības iespējas paredz Invaliditātes likums, ja cilvēks šim lēmumam nepiekrīt. Likuma 9. pants nosaka: Valsts komisijas amatpersonu izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Valsts komisijas vadītājam. Valsts komisijas vadītāja lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā darbību.

Informācijā invaliditātes ekspertīzē iesaistītajiem speciālistiem par funkcionālo spēju un vispārējo darbspēju ekspertīzes dokumentu sagatavošanu norādīts, ka pēc personas iesnieguma un personas lietas saņemšanas lēmumu apstrīdēšanas un kontroles nodaļā nodaļas vadītājs iepazīstas ar personas lietu, izveido komisijas sastāvu, lemjot par papildu veselības aprūpes speciālistu un neatkarīgu ārējo ekspertu piesaistes nepieciešamību, kā arī to, vai ekspertīzes procesā nepieciešama personas klātbūtne.

Papildu veselības aprūpes speciālistus piesaista, ja, iepazīstoties ar personas lietu, nepieciešams precizēt diagnozi vai veselības traucējumu aprakstu. Savukārt papildu neatkarīgos ārējos ekspertus piesaista, ja ekspertīzes procesā medicīnisku jautājumu precizēšanai, pamatā sarežģītos gadījumos, nepieciešams neatkarīgs speciālista atzinums (piemēram, okulista, kardiologa u. c. speciālistu atzinums).

Atkārtoto ekspertīzi komisija veic bez personas klātbūtnes, ja personas lietā pievienotie dokumenti satur pietiekami detalizētu un kvalitatīvu informāciju atkārtotas ekspertīzes veikšanai un lēmuma pieņemšanai. Pēc minēto lēmumu pieņemšanas Lēmumu apstrīdēšanas un kontroles nodaļas vadītājs nodod personas lietu nodaļas ārstam ekspertam atkārtotas ekspertīzes veikšanai.

Ja kavējas informācija par Jūsu iesniegto dokumentu izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, izmantojiet iespēju sazināties ar VDEĀVK :

  • zvanot pa bezmaksas tālruni – 80205009;
  • zvanot pa tālruni 67892324 vai  67614885 (zvanot uz VDEĀVK fiksētajiem telefonu numuriem (pakalpojumu nodrošina SIA CSC Telecom), atsevišķiem sakaru operatoriem šie zvani var nebūt iekļauti bezmaksas vai standarta tarifu plānā;
  • zvanot pa mob. tālruni 27842253 un 29269874 (pakalpojumu nodrošina LMT);
  • uzdodot jautājumu e-pastā vdeavk@vdeavk.gov.lv vai mājaslapas sadaļā “Uzdot jautājumu”.
Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 174 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU