E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 19664
Lasīšanai: 2 minūtes

Komunikācija parādu piedziņas procesā

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
13. martā, 2020
Laura

Labdien! Ir paņemts t. s. ātrais kredīts. Radās problēmas ar atmaksu, līdz ar to maksājumi “ievelkas”. Šobrīd cenšos atgriezties noteiktajā grafikā, katru mēnesi veicu maksājumu, par kuru esam vienojušies. Bet tāpat atsevišķās sarunās tiek “draudēts” (protams, tas tiek formulēts kā brīdinājums), ka lieta tiks nodota tiesai. Vai šis ir kāds psiholoģiskās iebiedēšanas līdzeklis, lai saistības tiktu ātrāk nokārtotas? Paldies!

A
atbild:
19. martā, 2020

Saskaņā ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 10. panta 1. daļas 1. punktu saskarsmē ar parādnieku ir aizliegts izmantot agresīvas saskarsmes formas (tai skaitā izteikt draudus un veikt darbības, kas aizskar dzimuma, vecuma, rases vai etnisko piederību un drošību, reliģisko, politisko vai citu pārliecību, invaliditāti, sociālo izcelsmi un mantisko vai ģimenes stāvokli, kā arī seksuālo orientāciju).

Ja komunikācija ar Jums notiek “brīdinājuma” formātā, to nevar traktēt kā draudus, jo vēršanās tiesu instancēs savu likumīgo interešu aizsardzībai ir likumīgs strīdu izšķiršanas līdzeklis. Līdz ar to, ja Jūs esat vienojušies ar kreditoru (vai parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju) par parāda atmaksas grafiku (likuma 8. panta 2. daļas izpratnē) un šī vienošanās netiek ievērota, kreditors vai parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējs var brīdināt Jūs par saistību neizpildi noteiktajā termiņā un tiesvedības procesa uzsākšanu.

Iespējams, ka šāda rīcībai ir arī psiholoģisks ietekmes rīks, taču tas tiek izmantots Latvijas Republikas normatīvo aktu noteikto robežu ietvaros un Jūsu tiesības nav pārkāptas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas