Vai darba devējs drīkst neizmaksāt prēmiju par rīcību, ko ir atļāvis tiešais vadītājs? Situācija: uzņēmumā, kurā strādāju, pēdējās stundas laikā tā darbinieki var iegādāties produkciju ar 50% atlaidi. Tiešais vadītājs bija atļāvis darbiniekiem, kas ātrāk beidz darbu un pēdējās stundas laikā vairs nav uz vietas, atstāt pirkumu sarakstu un naudu kasierim, lai tas vēlāk, atlaides darbības laikā, ievada pirkumu kases sistēmā. Pēc viena tāda pirkuma pie manis pienāk darba devējs un aizrāda, ka tā darīt nedrīkst. Es atvainojos par savu rīcību, mēs arī vienojāmies, ka tas vairs neatkārtosies. Tomēr, saņemot algas lapiņu, biju nepatīkami pārsteigta: ierastā kvalitātes piemaksa nebija izmaksāta. Varbūt darba devējam vajadzēja vismaz brīdināt par sekām?
Lai vērtētu kvalitātes piemaksas nepiešķiršanu, būtu nepieciešams iepazīties ar Jūsu uzņēmumā noteikto kārtību par darbinieku prēmēšanu.
Jums var ieteikt vērsties pie darba devēja, lai pārrunātu situāciju, jo darba devējam, pamatojoties uz Darba likuma 71. pantu, ir pienākums ne vien izsniegt darba samaksas aprēķinu, kurā norādīta izmaksātā darba samaksa, ieturētie nodokļi un veiktās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas u. c. informācija, bet arī šo aprēķinu izskaidrot pēc darbinieka pieprasījuma.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!