Labdien! Uzņēmumā ir divi valdes locekļi ar kopīgām paraksta tiesībām. Pirms gada uzņēmumā tika pieņemts jauns darbinieks par minimālo mēnešalgu ar konkrētu stundu skaitu nedēļā. Uzņēmumā notika inventerizācija, kurā piedalījās visi darbinieki, tā tika apstiprināta ar abu valdes locekļu rīkojumu. Tā bija papildu darba diena šim darbiniekam. Samaksu par šo papildu dienu saņēma visi darbinieki, kas bija rīkojumā, izņemot jauno darbinieku. Jo viens valdes loceklis personīgu iemeslu dēļ aizbildinās ar to, ka tas netika sarunāts pirms rīkojuma un pārējie darbinieki iepriekšējos gadus esot saņēmuši atalgojumu par šo papildu darba dienu. Vai šāda situācija ir taisnīga, ja rīkojumā nekas netika pieminēts par samaksu? Vai tas ir likumīgi, ka bija norīkoti 12 cilvēki un viens no tiem nesaņēma atalgojumu?
Rīkojuma saturs ir darba devēja kompetence.
Darbiniekiem, kas ar darba devēja rīkojumu atrodas darba devēja rīcībā laikā, kad tiem atbilstoši darba līgumam nav jāstrādā, ir jāsaņem atlīdzība par nostrādātajām darba stundām atbilstoši Darba likuma 68. pantam kā par virsstundu darbu.
Konkrēti inventarizācijā nostrādātās darba stundas ir jāuzskaita darba laika uzskaites tabelē un attiecīgi jāapmaksā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!