Daudzdzīvokļu mājas apsaimniekotājiem ir iesniegts pieprasījums par jumta salabošanu. Dzīvojam augšstāvā, un jumta problēmas dēļ lietus laikā mums dzīvoklī ir slapja dzīvokļa starpsiena. Parādījies pelējums. Cik ilgā laikā daudzdzīvokļu nama pārvaldniekiem vajadzētu šo problēmu atrisināt? Pagājušās jau trīs nedēļas. Neviens pat nav atbraucis apskatīties jumtu. Paldies!
Tiesību akti neregulē termiņu, kādā dzīvojamās mājas pārvaldniekam jāveic ēkas apsekošana, saņemot dzīvokļa īpašnieka sūdzību. Šo jautājumu var regulēt starp dzīvokļu īpašnieku kopību un pārvaldnieku noslēgtais pilnvarojuma (apsaimniekošanas) līgums. Tomēr pārvaldniekam, apsaimniekojot dzīvojamo ēku, jāievēro “Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma” 4. pantā noteiktie dzīvojamās mājas pārvaldīšanas principi. Pārvaldnieka sniegto pakalpojumu saturam un kvalitātei jānodrošina dzīvojamās mājas lietošanas īpašību (kvalitātes) saglabāšana visā tās ekspluatācijas laikā. Tāpat pārvaldīšanas procesā nav pieļaujams indivīda drošības vai veselības aizskārums. Aprakstītajā situācijā šie pārvaldīšanas principi acīmredzami tiek pārkāpti un netiek veikta 6. panta 2. daļā noteiktā obligātā pārvaldīšanas darbība: dzīvojamās mājas uzturēšana (fiziska saglabāšana) atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Šādā situācijā būtu svarīgi atkārtoti rakstveidā vērsties pie pārvaldnieka un pieprasīt, lai šīs darbības tiek veiktas nekavējoties. Ja tas nedod vēlamo rezultātu, dzīvokļa īpašniekam ir iespēja rosināt pilnvarojuma līguma izbeigšanu, izlemjot par pārvaldnieka maiņu Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajā kārtībā, kā arī sakarā ar īpašumam nodarīto zaudējumu pieprasīt kompensāciju apdrošināšanas kompānijai, kas veikusi pārvaldnieka civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!