Veikalā “Optimus mēbeles” vēlējos nopirkt virtuves galdiņu. Nopirku to iepakojumā. Mājās to izpakojot, konstatēju, ka iepakojumā ir pilnīgi cita prece (spoguļgaldiņš). Samaksa tika veikta uz vietas veikalā ar bankas karti. Veikals piedāvā tikai preces maiņu. Vai man ir tiesības pieprasīt, lai komersants man atmaksā naudu?
Visticamāk, pērkot virtuves galdiņu, bijāt patērētājs, taču, ja pirkuma līgumu noslēdzāt kā komersants, atteikuma tiesības uz likuma pamata nepastāv.
Ja pirkuma līgumu noslēdzāt kā patērētājs, tad ir piemērojams Paterētāju tiesību aizsardzības likums (PTAL).
Sakarā ar to, ka pirkāt virtuves galdiņu, bet saņēmāt spoguļgaldiņu, var secināt, ka prece neatbilst vairākiem līguma noteikumiem, kritēriji ir uzskaitīti PTAL 14. pantā, preces atbilstības līguma noteikumiem kritēriji šī panta pirmajā daļā ir noteikti šādi:
Ja prece neatbilst līguma noteikumiem (kaut vienam no minētajiem kritērijiem), tad atbilstoši PTAL 28. panta pirmajai daļai pēc savas izvēles varat izvēlēties pieprasīt, lai pārdevējs:
Līdz ar to Jums ir tiesības prasīt atmaksāt naudu un atdot preci atpakaļ.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!