E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 17899
Lasīšanai: 3 minūtes

Patērētāja tiesības, ja prece neatbilst līguma noteikumiem

J
jautā:
03. septembrī, 2019
Signe

Veikalā “Optimus mēbeles” vēlējos nopirkt virtuves galdiņu. Nopirku to iepakojumā. Mājās to izpakojot, konstatēju, ka iepakojumā ir pilnīgi cita prece (spoguļgaldiņš). Samaksa tika veikta uz vietas veikalā ar bankas karti. Veikals piedāvā tikai preces maiņu. Vai man ir tiesības pieprasīt, lai komersants man atmaksā naudu?

A
atbild:
09. septembrī, 2019
Gatis Graustiņš
juriskonsults

Visticamāk, pērkot virtuves galdiņu, bijāt patērētājs, taču, ja pirkuma līgumu noslēdzāt kā komersants, atteikuma tiesības uz likuma pamata nepastāv.

Ja pirkuma līgumu noslēdzāt kā patērētājs, tad ir piemērojams Paterētāju tiesību aizsardzības likums (PTAL).

Sakarā ar to, ka pirkāt virtuves galdiņu, bet saņēmāt spoguļgaldiņu, var secināt, ka prece neatbilst vairākiem līguma noteikumiem, kritēriji ir uzskaitīti PTAL 14. pantā, preces atbilstības līguma noteikumiem kritēriji šī panta pirmajā daļā ir noteikti šādi:

  • tai piemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu un jebkurus, īpaši reklāmā vai preces marķējumā, sniegtus publiskus paziņojumus par noteiktām preces īpašībām;
  • tā ir derīga mērķiem, kādiem preces ar šādu nosaukumu un aprakstu parasti tiek izmantotas;
  • tā ir derīga mērķiem, kuriem patērētājs izvēlējies preci un kurus tas norādījis pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, slēdzot līgumu, izņemot gadījumus, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs pārdošanas laikā nevarēja saprast šādus īpašus mērķus un patērētājam nebija pamatota iemesla paļauties uz pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja kompetenci un spriedumu;
  • tā atbilst pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja sniegtajam preces aprakstam un īpašībām, kuras līguma slēgšanas vai piedāvājuma izteikšanas laikā pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs norādījis, izmantojot preču paraugus vai modeļus.

Ja prece neatbilst līguma noteikumiem (kaut vienam no minētajiem kritērijiem), tad atbilstoši PTAL 28. panta pirmajai daļai pēc savas izvēles varat izvēlēties pieprasīt, lai pārdevējs:

  • novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem;
  • apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
  • attiecīgi samazina preces cenu;
  • atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.

Līdz ar to Jums ir tiesības prasīt atmaksāt naudu un atdot preci atpakaļ.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU