Esam Limbažu novada Umurgas pagasta “Klinšu” mājas iedzīvotāji (4 dzīvokļi). Privatizējām dzīvokļus ar elektrību. Elektrības vadi nāk no Umurgas pamatskolas. Par elektrību maksājam Umurgas pašvaldībā. Pašlaik elektrības līnija ir ļoti nolietota – satrupējuši stabi, nokarājušies vadi. Tā apdraud gan Umurgas pamatskolas skolēnus, gan mūsu mājas iedzīvotājus. Jau 2008. gadā vēlējāmies kļūt par “Latvenergo” un “Sadales tīkla” tiešajiem klientiem, taču jaunas līnijas izveide pieckārtīgi pārsniedz mājas vērtību. Esam lūguši finansiālu atbalstu gan Umurgas pašvaldībai, gan Limbažu novada domei, jo uzskatām, ka pašvaldībai tas bija jāsakārto, nododot mums šo īpašumu, taču atbilde – tas jāveic par pašu līdzekļiem. Tādu līdzekļu mūsu mājas iedzīvotājiem nav. Līnijas lielākā daļa atrodas uz pašvaldības zemes (400 m). Tā ir jāatjauno, un mums ir jākļūst par tiešajiem klientiem. Bet kā? Kur mums vērsties? Un kā varam risināt šo problēmu?
Elektroenerģijas piegāde lietotājam līdz elektroietaišu piederības robežai notiek saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 21. janvāra noteikumu Nr. 50 “Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi” prasībām. Saskaņā ar šo noteikumu 20. punktu elektroietaišu piederības robežu starp lietotāju un sistēmas operatoru nosaka pieslēguma līgumā vai sistēmas pakalpojumu līgumā. Ja puses nav vienojušās citādi, tās apkalpo savas elektroietaises līdz piederības robežai. Tādēļ šajā gadījumā nav nozīmes tam, kā īpašumā ir zeme, uz kuras faktiski atrodas elektrolīnija. Kā izriet no jautājuma, tad lietotājs minēto noteikumu izpratnē ir Umurgas pašvaldība, kura pa savā īpašumā esošajiem elektrotīkliem piegādā elektroenerģiju apakšlietotājiem – “Klinšu” mājas iedzīvotājiem. Līdz ar to saskaņā ar minēto noteikumu 70. punktu šādiem lietotājiem attiecībā pret apakšlietotājiem ir sistēmas operatora pienākumi un atbildība, bet apakšlietotājiem – lietotāju pienākumi un atbildība. Turklāt apakšlietotājs var kļūt par lietotāju, pieprasot licencētam sistēmas operatoram elektroenerģijas pieslēgumu (noteikumu 72. punkts). Savukārt sistēmas operatoram saskaņā ar noteikumu 92. punktu ir pienākums nodrošināt atbilstošu sistēmas pakalpojumu kvalitāti, kā arī pienākums atlīdzināt lietotājam zaudējumus, kas radušies nekvalitatīva elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma sniegšanas dēļ. Līdz ar to Umurgas pašvaldībai šajā gadījumā ir jārūpējas ne tikai par elektrolīnijas drošību, bet arī par pakalpojuma kvalitāti.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!