Labdien! Vīram no janvāra ir slimības lapa. No janvāra arī ir apdrošināts darbavietā. Uzņēmuma vadītājs mutiski informēja par to, ka slēgs uzņēmumu un vīram, ja grib turpināt apdrošināšanu, ir pašam jāiemaksā visa apdrošināšanas summa, 240 eiro. Vai tas ir likumīgi?
Veselības apdrošināšanas polišu iegāde un piešķiršana katrā darbavietā var būt atšķirīga. Tā nav ārējā normatīvā regulējuma nosacīta, bet gan darba devēja kompetence. Proti, darba devējs nosaka kārtību, kā ar polisēm kādā situācijā rīkoties.
Tādēļ darbinieku veselības apdrošināšana ir darba devēja bonuss, ko uzņēmumi piedāvā saviem darbiniekiem, centralizēti slēdzot līgumu ar kādu no apdrošināšanas kompānijām un iepērkot veselības apdrošināšanas pakalpojumu par konkrētu cenu. Darba devējs no saviem līdzekļiem sedz lielāko daļu no veselības apdrošināšanas polises izmaksām, savukārt darbiniekiem pienākas samaksāt līdzmaksājumu, ja polises cena pārsniedz likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” noteikto neapliekamo summu – 426,86 eiro gadā.
Apdrošināšanas maksājumu aplikšana ar nodokli ir noteikta likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 8. pantā un ar piemēriem paskaidrota Ministru kabineta noteikumos Nr. 899 “Likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” normu piemērošanas kārtība”.
Ja darba devējs tiek likvidēts vai darbinieks maina darbavietu un vēlas saglabāt veselības apdrošināšanas polisi, tad parasti tam ir darba devējam jāatmaksā polises iegādes kopējā vērtība. Darbojas princips – darba devējam nav pienākuma veselības apdrošināšanas polisi darbiniekiem dāvināt.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!